فیلودندرون

فیلودندرون  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
فیلودندرون یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین گیاهان آپارتمانی است که حتی نگهداری آن برای مبتدیان باغبانی نیز آسان است. برگ های این گیاه به طول ۸-۱۲ سانتیمتر، قلبی شکل و به رنگ سبز براق تیره است. 
منشاء این گیاه از آمریکای جنوبی است. این گیاه ریشه هوایی و بالارونده دارد و چون به تغییرات درجه حرارت و نور حساسیت نشان نمی دهد، می تواند در هر شرایطی رشد کند. اما در حرارت کمتر از ۱۰-۱۵ درجه در زمستان از بین می رود. در هر حال سعی کنید از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنید. 
در تمام دوره رشد این گیاه، آبیاری مرتب لازم است اما در زمستان هفته ای یک یا دو بار آبیاری کافی است و بهتر است بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود. فراموش نکنید آب مازاد زیرگلدان را خالی کنید. برای شاداب ماندن گل ها سعی کنید به طور مرتب سطح برگ ها را حتی دو مرتبه در روز در تابستان ها اسپری نمایید و در زمستان چنانچه در اتاق گرم نگهداری می شود یک مرتبه در روز اسپری کافی است. مقدار کود گیاه باید متناسب باشد در غیر این صورت، رشد آن نامطلوب و برگ ها خشن و درشت و زننده خواهد بود.
برای تکثیر، قلمه های آن را در آب قرار دهید تا ریشه دهد. آنهایی که ریشه هوایی دارند را همراه با جوانه های اصلی در گلدان بکارید. طریق دیگر کاشت بذر در اردیبهشت ماه است. مهمترین آفت این گیاه کنه قرمز است. می توانید با محلول دو در هزار مالاتیون هر ۱۵ روز یکبار در بهار و تابستان سمپاشی کنید یا از اسپری با آب استفاده کنید.
 
 
 
  روزنامه کارگزاران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید