گل دم یا دم روباهی

گل دم یا دم روباهی  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
▪ نام فارسی: آنتوریوم ( گل دم یا دم روباهی) 
▪ نام علمی: Anthurium andreanum
▪ نام تیره:Araceae
▪ نام انگلیسی: Wax flower
▪ خصوصیات: این گیاه فاقد ساقه اصلی بوده و ارتفاع آن به ۳۰_ ۴۰ سانتیمتر میرسد و دارای برگهای چرمی پهن و نیزه ای سبز تیره به طول بیش از ۱۸ سانتیمتر و گلها در گل آرایی ( به جهت دم گل بسیار بلند و طول عمر زیاد گلها ) موثر است. گلها در واقع براکته های براق با رنگهای قرمز ، صورتی زرد و یا سفید هستند که از وسط آن گل آذین سنبله ای خارج شده است. عمر گلها به ۳ ماه میرسد
که در اواخر بهار یا تابستان ظاهر میشود.
▪ نور: نور غیر مستقیم از پشت پنجره
▪ دما: زمستان( حداقل ۱۶ درجه) و در تابستان ( حداکثر ۳۰ درجه) و دمای مناسب ۲۱ درجه میباشد. قبل از ظهور گلها در بهار ، حدود ۶ هفته در زمستان به آن سرما دهید تا گلها زودرس شود.
▪ آبیاری: در بهار و تابستان هفته ای دو بار به میزان زیاد آبیاری کنید به طوریکه خاک گلدان همیشه مرطوب باشد آبیاری در زمستان هفته ای یکبار 
▪ غبارپاشی: تابستان هر روز و در زمستان هفته ای ۲ بار و میتوان با قرار دادن گلدان در زیر گلدانی که حاوی سنگریزه و آب است رطوبت دائمی گیاه را تامین نمود . ضمنآ نباید ته گلدان با آب ارتباط داشته باشد.
▪ خاک: ترکیبی از خاک برگ ، خاک چوب و ذغال بهترین محیط رشد ریشه است. تورب با کمی ماسه خاک خوبی میباشد و این گیاه دوستدار خاک کمی اسیدی می باشد.
▪ کوددهی: ۲ گرم در لیتر هر دو هفته یکبار با کودهای کمکی از اسفند تا آذر ماه و در فواصل کوددهی از کودهای آلی استفاده کنید.
▪ ازدیاد: کاشت بذر و تقسیم بوته از اواسط بهار تا اواسط تابستان در دمای ۲۴ درجه سانتی گراد
▪ عوارض و درمان: برگها مریض و شکاف دارند که در اثر صدمات فیزیکی می باشد.
برگها نازک و زرد براق نیستند که در اثر خشکی هوا می باشد. برگها ریز و گلها ظاهر نمیشوند که در اثر فقیر بودن خاک است و برگها پر پشت و گلها ظاهر نمیشوند ، زیرا خاک بیش از حد غنی میباشد.
عدم نور کافی باعث ظاهر نشدن گلها میشود.
ـ نکته: پس از اتمام دوره گلدهی در زمستان اقدام به تعویض گلدان نمایید و زهکش گلدان باید مناسب باشد. از مواد براق کننده استفاده نکنید و به آب سنگین و سرما حساس است.
 
 
 
  فارس تک

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش مطالعه - تن آرامی یا Relaxation

insert_link

local_library کوکو گل کلم

insert_link

local_library كوسن با گل برجسته

insert_link

local_library آموزش تزئیناتی برای آشپزخانه از گل چینی