گل عنکبوتی

گل عنکبوتی  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
گل عنکبوتی با نام علمی، Cleome hassleriana در راسته brassicales و در خانواده CAPPARACEAE قرار دارد. این گل به نام های C.houtteana ، C.pungens ، C.spinosa و hasslerana C. هم شناخته می شود
گل عنکبوتی گل یکساله علفی است ، که ارتفاع آن به ۱۲۰ – ۹۰ سانتیمتر می رسد. این گیاه دارای گلهایی به رنگهای قرمز ، صورتی ، بنفش ، سفید ، ارغوانی وابلق (دورنگ) است. 
زمان گلدهی این گیاه از اواخر بهار تا اوایل پاییزاست. گلهای حساس این گیاه به صورت سنبله در نوک ساقه جای گرفته اند. ضخامت گلبرگها ۵ – ۵/۲ و طولشان ۶/۷ – ۵ سانتیمتر است. پرچم های این گل بسیار بلند و شبیه به پای عنکبوت است و به همین دلیل این گل ، گل عنکبوتی نام گرفته است. 
باز شدن جوانه های گل در طی فصل رشد ، از سمت پایین به سمت بالای گل است. برای طولانی کردن دوره گلدهی گیاه ، می توان گلهای پژمرده گیاه را حذف کرد . برگهای مرکب گیاه ،گسترده و پنجه مانند هستند واز ۵ تا ۷ برگچه با رنگ سبز روشن با بلندی ۷/۱۲ – ۱۵سانتیمتر تشکیل شده اند. این برگها سبزتیره وهمچنین معطرهستند.
این گل به آفتاب کامل (البته تحمل کمی سایه را هم دارد) ، آبیاری متوسط ،زهکشی مناسب، خاک حاصلخیز وسبک نیازمند است. آبیاری این گیاه باید منظم صورت گیرد و بیش از حد هم آبیاری نشود زیرا خاک خیس و همیشه مرطوب برای گل مناسب نمی باشد. pH مناسب این گل : از خنثی ( ۶/۶ - ( ۷/۵ تا قلیایی( ۶/۷ – ۸/۷ ) است و آب و هوای مورد پسند این گل ، معتدله گرم تا گرمسیری است. 
ازدیاد این گل توسط بذر در داخل گلدان و در فصل بهار صورت می گیرد . گل عنکبوتی در پاراگوئه، آرژانتین، برزیل جنوبی ، اروگوئه و آمریکای جنوبی به صورت بومی درآمده است. این گیاه یک ساله زود رشد، برای کشت درحاشیه ها، باغچه ها، گلدان و پاسیو مناسب است. 
گیاه به طور کلی مقاوم به بیماری ها است ولی ممکن است بعضی مواقع به بیماری هایی همچون سفیدک ، کپک ، کرم ریز گل و شپشک گیاهی مبتلا شود. این گل دارای خار و برگهایی با لبه تیز است ، بنابراین در هنگام بررسی گیاه باید بی نهایت احتیاط کرد.
 
 
 
  کلوب

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library کوکو گل کلم

insert_link

local_library كوسن با گل برجسته

insert_link

local_library آموزش تزئیناتی برای آشپزخانه از گل چینی

insert_link

local_library طرز ساخت گل ستاره ای و برگ های پاپیتال ا