بابانوئل كاغذی

 

بابانوئل كاغذی با دست و پای متحرك یك كاردستی ساده و زیباست كه هم ساخت و هم بازی با آن برای بچه ها بسیار جذاب خواهد بود.

برای ساخت این بابانوئل به وسایل زیر نیاز دارید:

- مداد و قیچی

- مقوای رنگی در رنگ های قرمز، سبز، سفید، سیاه و صورتی

- 4 عدد دكمه فشاری

- چسب مایع

- ماژیك یا گواش سیاه، قرمز و صورتی پررنگ

- ریسمان ابریشمی ( یا هر نوع ریسمان باریك و محكم دیگر )

- یك حلقه پلاستیكی

  

ابتدا از روی الگو قطعات مختلف بدن بابانوئل را با مداد بر روی مقواهای رنگی رسم كنید. با قیچی قطعات رسم شده را از مقواهای رنگی ببرید.

  

حالا با دقت و توجه به تصویر بابانوئل هر یك از این قطعات را با چسب مایع در جای خود بچسبانید. اجزای صورت مثل گـِردی صورت و ریش و موی بابانوئل و همچنین منگوله سفیدِ كلاه را در قسمت سر بابانوئل روی مقوای قرمز بچسبانید. سپس دستكش ها و آستین ها را در امتداد هم قرار دهید و با چسباندن لبه پوستی سفید آستین ها بر روی محل اتصال دستكش و آستین، آنها را به هم متصل كنید و دست ها را كامل نمایید. سپس چكمه ها را به شلوار قرمز بچسبانید و در آخر كمربند را بر روی بدنه بچسبانید. یك قطعه مقوای مربع شكل كوچك صورتی یا در صورت امكان طلایی را نیز به عنوان سگك كمربند بچسبانید.

  

نقاط علامت گذاری شده با ضربدر را بر روی بدنه و دست ها و پاهای بابانوئل علامت گذاری كنید. همچنین نقاط مشخص شده با یك نقطه كوچك بر روی الگوی دست و پا را نیز علامت بگذارید و با یك شیء تیز مثل نوك قیچی سوراخ كوچكی در هر یك از این نقاط ایجاد كنید. دو طرف دكمه های فشاری را از هم باز كنید. یك دست را در زیر بدنه و در جای خود قرار دهید. سپس یك طرف دكمه را در زیر دست و طرف دیگر آن را در روی بدنه قرار دهید با فشردن آنها دكمه را ببندید. به این ترتیب ضمن آن كه دست به بدنه متصل خواهد شد می تواند حول محور وسط دكمه گردش كند. این كار را برای دست دیگر و همچنین پاهای بابانوئل نیز انجام دهید.

  

از سوراخ ریز بالای پاها و دست های بابانوئل ریسمانی عبور دهید. با یك ریسمان دست ها را به هم و با یك قطعه ریسمان دیگر پاهای آن را به هم متصل كنید. حالا با یك قطعه ریسمان بلند كه به صورت عمودی از پشت بابانوئل و از میان دو دست و دوپا عبور می كند دست ها و پاها را به هم متصل كنید و یك سر ریسمان عمودی را به میان ریسمان متصل به دست ها گره بزنید و دنباله آن را به میان ریسمان متصل به پاها گره بزنید. دنباله ریسمان را در فاصله حدود 20 سانتی متری از پایین انتهای بدنه ببرید و سر آن را به حلقه پلاستیكی گره بزنید. حالا با كشیدن حلقه دست ها و پاهای بابانوئل حركت خواهند كرد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه