سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۲

آخرین بروز رسانی03:05:16 AM GMT

محل تبلیغات شما

تاریخچه بازیهای کامپیوتری

بازیهای ویدئویی امروزه از دو منبع سرچشمه میگیرند، که یکی از انها ماشینهای سکه ای هستند. ماشینهایی که بصورت نیمه مکانیکی کار کرده و با انداختن سکه در انها میتوانستید از انها استفاده کنید. JukeBox که در سال 1948 به یکی از این ماشینهای مهم و معمول تبدیل شد مثالی برای این سرچشمه است.

 


نمای بیرونی

نمای درونی جیکو باکس


اما قبل از آن، PinBall را نباید از یاد ببریم.
صنعت ماشین پینبال در سال 1932 با تولید ماشین Baffle Ball که توسط David Gottlieb به این عرصه وارد شده و به حدی گسترده شد.

 

یک ماشین پینبال


با جنگ جهانی دوم، این ماشین وارد ژاپن شد. شرکتهایی مثل Michael Kogan آنرا در این کشور گسترش دادند.
این شرکت یک شرکت یهودی بود که تجارت دستگاههای سرگرمی سکه ای را جهان گسترش داد.
شرکتهایی مثل Sega Enterprice نیز کار خود را با ساخت دستگاههای سکه ای شروع کردند.
بازیهای این دستگاهها جزء اولین بازیهای اکترونیکی بودند.

همچنین کشورهای ایالات متحده، آلمان و انگلیس نیز بین سالهای 1937 تا 1945 اولین کامپیوترهای الکترونیکی را طراحی کردند که میشود بعضی از مصرفهای انها را در این جرگه به حساب آورد.



برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی لینک های زیر کلیک کنید...

شماره عنوان مطلب بازدیدها
1 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت اول - سر چشمه های آن 2673
2 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت دوم - تولد صنعت آن 2552
3 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت سوم -اولین بازیهای طاقی(Arcade) 2405
4 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت چهارم - عصر طلایی بازیهای طاقی 2193
5 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت پنجم - شروع بازیهای خانگی 2298
6 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت ششم - سال 1970 2212
7 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت هفتم - دهه 80 2592
8 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت هشتم - ثبوت صنعت در دهه ی 1990 2031
9 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت نهم - ادامه ثبوت صنعت 1923
10 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت دهم - ادامه ثبوت صنعت 1926
11 تاریخچه بازیهای کامپیوتری - قسمت یازدهم - آغاز هزاره جدید 2233
12 مشخصات کنسول های بازیها از ابتدا تا انتها 2967

محل تبلیغات شما