تعبیر خواب شانه

شانه

شانه در خواب، دليل بر مردي بود كه او را حسبي و نسبي نبود و در دين او نفاق بود. اگر بيند سر و ريش خود را شانه مي كرد، دليل كه از غم فرج يابد.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند ريش را شانه كرد، دليل زكات مال بدهد و ديدن شانه تراش در خواب، دليل بر مردي باشد كه غم و اندوه از دل ببرد.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: خود شانه نشانه پريشاني فکر و خيال است. نه به معني غم و اندوه بل که تشتت فکر و ترديد در اتخاذ تصميم و گاه ترديد در انتخاب. در اين صورت اگر در رويا ببينيد که شانه اي داريد يا شانه اي خريده ايد يا شانه را کسي به شما داده چندي گرفتار پريشاني از نوعي که گفته شد مي شويد. اگر شانه اي در خواب ببينيد که دنده هايش شکسته زيان مي بينيد و تسلسل و توالي کارهايتان از دست مي رود. اما اگر با شانه موي خويش را شانه کنيد نيکو است چون از تشتت و پريشاني فکر و از ترديد و دودلي نجات مي يابيد و غم و رنج را از خود مي رانيد و کارهايتان روال مطلوب مي گيرد. اگر در خواب ببينيد که موي را شانه مي کنيد و به شانه موي چسبيده، يعني چند تار موي شما کم شده و ريخته و با شانه پائين آمده کاري در جهت تنظيم امور خود مي کنيد که به شان و حرمت شما لطمه مي زند و به قدر موئي که از سرتان کم شده از آبروي شما کاسته مي گردد. براي زنان شانه نشانه وجاهت معنوي است و زني اگر در خواب ببيند موي خويش را شانه مي زند در خانه و خانواده عزت و حرمت مي يابد و نزد شوهر عزيز مي شود. وامداري اگر در خواب ببيند که موي خويش را شانه مي کند آن طور که مويش صاف شده و شانه بر آن بند نمي شود و سر مي خورد و پائين کشيده مي شود از غم و اندوه بدهکاري فرج حاصل مي کند و اوم خويش را مي پردازد. اگر زن يا مردي مورد اتهام قرار گرفته باشد و ببيند که موي خويش را به طريقي که گفته شد شانه مي زند و مويش صاف شده برائت حاصل مي کند و از او رفع اتهام مي شود. اگر مريضي اين را در خواب ببيند از بيماري و رنجوري شفا مي يابد. حال اگر ببينيد که موي خود را شانه مي کنيد ولي موي چنان ژوليده است که شانه در آن فرو نمي رود و کار نمي کند و پائين نمي آيد خوب نيست زيرا خواب شما مي گويد با مشکلات بزرگ رو به رو مي شويد و گره بر کارتان مي افتد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

شانه زدن :يک کار بيهوده

 

1ـ  ديدن شانه هاي برهنه در خواب ، نشانة آن است كه تفييرات شادي آور باعث مي شود كه با نگاهي ديگر به جهان بنگريد .

2ـ اگر خواب ببينيد شانه هايتان باريك به نظر مي رسد ، علامت آن است كه براي انتخاب تفريح و سرگرمي ، سليقه هاي ديگران مورد توجه شما قرار خواهد گرفت .

// //

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه

insert_link

local_library گلی که دوازده سال به خواب می‌رود!

insert_link

local_library love is - يك خواب شريكي خوشمزه