تعبیر خواب شهر

شهر

محمدبن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه شهري شد، دليل است دينش قوي گردد و به مراد برسد. اگر بيند كه از شهر بيرون يا بيرونش كردند، تاويل به خلاف اين باشد. اگر بيند كه از شهر به شهري رفت، دليل است زن را طلاق دهد و زن شوهر ديگر كند. اگر بيند كه از شهر مسلمان به شهر كفر رفت، دليل است در دين كافران رود. اگر بيند كه در شهر گرمسير برف و يخ ديد، دليل است كه در آن شهر تنگي است. اگر در شهر سردسير بيند، دليل فراخي نعمت است. اگر بيند كه از روستائي به شهر آمد، دليل منفعت بود. اگر بيند كه از شهر به روستا مي رفت، دليل است مراد نيابد.

جابرمغربي گويد: اگر خود را در شهرهاي هندوستان بيند، دليل است كارش تباه شود. اگر در شهرهاي تركستان بيند، دليل كه بر دشمنان ظفر يابد. اگر خود را در شهرهاي ماوراالنهر بيند، دليل عز و جاه است. اگر خود را در شهر خوارزم بيند، دليل كه كارش بسته گردد. اگر در شهرهاي خراسان ببيند، دليل كه كارش به آساني تمام شود. اگر خود را در شهرهاي طبرستان بيند، دليل كه به كار سخت گرفتار شود. اگر خود را در  شهرهاي عراق بيند، دليل كامراني و دولت است.

ابراهيم كرماني گويد: اگر خود را در شهر فارس بيند، دليل است صحبت او با پارسيان بود. اگر در شهر كرمان بيند، دليل است عيالش زياده گردد. اگر شهر حجاز بود، دليل كه حج بگذارد. اگر خود را در شهرهاي يمن بيند، دليل ايمني است. اگر در شهرهاي مصر بيند، دليل خرمي است. اگر خود را به شهر شام بيند، دليل كه غمگين گردد. اگر در شهر آذربايجان بيند، دليل كه كارها به رنج و بلا كند. اگر در شهرهاي روم بيند، دليل  كه مرادش برآيد و كامراني يابد. اگر در شهرهاي فرنگ بيند، دليل كه در كار دنيائي نيك شود، اما در دين ضعيف است. اگر در شهرهاي مغرب بيند، دليل نقصان كار او است. اگر در شهر شيرواني و شماخي بيند، دليل است بر شر. اگر خود را در شهر مدينه بيند، دليل است از تجار منفعت يابد. اگر در شهر واسط بود، دليل كه ديندار و پارسا است. اگر خويش را در شهر بصره بيند، دليل است از مردم راحت يابد و بهره مند شود. اگر خود را در شهر كوفه ديد، دليل است از مردم راحت يابد. اگر خود را در شهر موصل بيند، دليل كه به مراد نرسد. حضرت دانيال گيد: اگر خويش را در شهر حلب بيند، دليل كه از بزرگي منفعت يابد. اگر در شهر دمشق بيند، دليل است روزي بر وي فراخ شود. اگر خود را در بيت المقدس بيند، دليل است كه پارسا باشد و حج گذارد. اگر در شهر اخلاص بيند، دليل است كارش شوريده شود. اگر در شهر دربند بيند، كارش بسته شود. اگر در شهر نفيس بيند، دليل است كارش نقصان پذيرد. اگر در شهر لنجه بيند، كارش زياده شود. اگر در مراغه بيند، دليل راحت است. اگر خود را در شهر تبريز بيند، دليل اندوه است. اگر خود را در قزوين بيند، دليل است با بزرگي صحبت دارد. اگر در ري است، دليل كه او را سوگند افتد. اگر در گرگان بيند، دليل كه كارش ساخته شود. اگر خود را در نيشابور بيند، دليل است با بزرگان پيوندد. اگر در طوس بيند، دليل منفعت است. اگر خود را در كاشمر بيند، دليل است غمگين شود. اگر خود را در اسكندريه بيند، دليل كه ازكاري پشيمان شود. اگر درشيراز بيند، دليل است به عشرت مشغول شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شهرها در خواب بر چهار وجه است. اول: دين و ديانت. دوم: به عيش گذرانيدن. سوم: از زني كه حلال اوست منفعت بيند. چهارم: راحت.

 

اگر خواب ببينيد در شهري بيگانه زندگي مي كنيد ، نشانة آن است كه حادثة تأسف باري موجب مي شود كه محل زندگي يا راه زندگي خود را تغيير دهيد .

// //

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library گلی که دوازده سال به خواب می‌رود!

insert_link

local_library شهر عشق ... شعر طنز

insert_link

local_library love is - يك خواب شريكي خوشمزه