امی ادامز

امی ادامز که تا همین سال پیش همه او را با فیلم Enchanted میشناختند که نقش یک دختر زیبا و اوازخوان را بازی میکرد.ولی او با بازی در فیلم Doubt ثابت کرد که در نقش درام هم میتواند به همان زیبایی بازی کند و برای بازی زیبایش نامزد جایزه اسکار هم شد.امیدوارم با خواندن بیوگرافی بیشتر با او اشنا شوید.

 

امی آدامز در 20 اگوشت 1974 در شهر اویانو ایتالی بدنیا امد.مادر و پدرش,کاترین و ریچارد ادامز هردو امریکایی بودند.پدرش عضو ارتش امریکا بود.امی 6 خواهر و برادر دیگر هم داشت,انها در همان کودکی امی به امریکا بازگشتند و امی در ایالت کولورادو بزرگ شد.او در گروه سرود مدرسه شان اواز میخواند و همینطور در کلاسهای رقص باله شرکت میکرد.از همان نوجوانی در تئاترهای موزیکال بازی میکرد.

 

اولین نقش خود را در سال 1999 در در فیلم Drop Dead Gorgeus در نقش یک پرستار بازی کرد.در طول فیلم کریستی الی کارگردان فیلم امی را تشویق کرد که به شهر لس انجلس بیاید و امی هم این کار را کرد.امی به زودی به بازیگران فیلم تلویزیونی Cruel intentios که محصول کمپانی فاکس بود ملحق شد,در قسمت دوم این فیلم که در سال 2000 ساخته شد هم بازی کرد.بعد از بازی در تلویزیون امی این فرصت را بدست اورد که در فیلم Catch me if u can به کارگردانی اسپیلبرگ و در کنار دیکاپریو و تام هنکس بازی کند.در این فیلم در نقش همسر زیبای دیکاپریو بازی کرد.پس از این فیلم بار دیگر به تلویزیون بازگشت و در سریال Dr. Vegas نقش کوتاهی را بازی کرد.

 

بعد از ان تا سال 2005 امی در چند فیلم و سریال معمولی بازی کرد تا اینکه در فیلم Junebug بازی کرد و برای بازی زیبایش برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل شد,این فیلم باعث شهرت امی شد.پس از ان امی برای بازی در فیلم کمدی-موزیکال Enchanted که محصول کمپانی دیزنی هم بود از میان 300 نفر انتخاب شد.ان فیلم دوست داشتنی باعث شهرت بیشتر امی شد و نامزد جایزه گلدن گلاب هم شد.در سال 2007 در فیلم Charlie Wilson war نقش کوتاهی داشت.سال 2008 یکی از بهترین سالهای بازیگری ادامز بود,او برای بازی در فیلم فوق العاده ی Doubt برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد.او در این فیلم با دو تن از بزرگترین بازیگران حال حاضر سینما,مریل استریپ و فیلیپ سیمور هافمن همبازی بود که هر دو هم برای این فیلم نامزد اسکار شدند.او بتازگی فیلم Sunchine Cleaning را اماده ی نمایش دارد,این فیلم در جشنواره ساندنس مورد توجه قرار گرفت.

 

 

 

نکاتی درباره ی امی آدامز:

تا کنون در 34 فیلم و سریال مختلف بازی کرده و برنده 12 جایزه و نامزد دریافت 22 جایزه جهانی شده است.

پیش از بازیگری در یک رستوران کار میکرد.

در سال 2008 به عنوان یکی از 100 بازیگر زیبا انتخاب شد.

در سال 2008 با دارن لی گالو نامزد کرد.

فیلمهای مهم امی آدامز:

Catch me if u can / 2001 :در این فیلم به کارگردانی اسپیلبرگ,ادامز در نقش همسر دیکاپریو ظاهر شد که یک کلاهبردار است و پلیس سمجی با بازی هنکس همیشه بدنبال اوست.

Junebug / 2005 :داستان فیلم درباره زوج جوانی است که بتازگی ازدواج کرده اند و در زندگی شان دچار مشکل میشوند و نزد خانواده شوهر میروند تا به انها کمک کننند.ادامز در نقش خواهر شوهر بدجنسی ظاهر میشود که برای همسر برادرش مشکل درست میکند.

Enchanted / 2007 :در این فیلم شاد و موزیکال ادامز در نقش شاهزاده قصه ها را درد که نامادری دیو صفتش او را به روی زمین تبعید میکند و در انجا با یک پدر و دختر مهربان اشنا میشود و به انها علاقه مند میشود در همین حین نامزدش از شهر قصه ها به کمک او میاید و نا مادریش برای نا بودی انها اقدام میکند..

Doubt / 2008 :در نقش معلم مهربان مدرسه ای است که تحت نظارت کلیسا میباشد و مدیر سخت گیری با بازی مریل استریپ انجا را اداره میکند.معلم به رابطه کشیش با بازی فیلیپ هافمن و یکی از شاگردان پسرش شک میکند و این موضوع را یه مدیر میگوید و مدیر مدرسه هم دست بردار نیست تا قضیه را بفهمد ولی ....

Sunshine cleaning / 2009:در این فیلم کمدی-درام امی در نقش دختری است که با مادر و خواهرش زندگی میکند و وضع مالی بدی دارند.او برای اینکه خواهرش به دانسگاه برود بدنبال کاری است تا درامد خوبی داشته باشد....

از نظر من امی ادامز اینده درخشانی خواهد داشت.او برای بازی در نقشهای مثبت و مهربان فوق العاده است و حالات چهره اش واقعا طبیعی است.به بازی زیبایش در فیلم Doubt دقت کنید تا خودتان متوجه شوید.

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید