جعفر خان از فرنگ برگشته

کارگردان: کار گروهی

فیلم نامه نویس: علی حاتمی، بر اساس نمایشنامه جعفر خان از فرنگ آمده نوشته حسن مقدم

مدیر فیلم برداری: مهرداد فخیمی

طراح صحنه: علی حاتمی، رشید لطفی

عکس: عزیز ساعتی، رضا رستمی

تدوین گر: عباس گنجوی

موسیقی: مرتضی حنانه

طراح گریم: عبدالله اسکندری

بازیگران: عزت الله انتظامی، محمد علی کشاورز، حسین سرشار، ارحام صدر، کلارا دخانی، جهانگیر فروهر، ایرج راد، سرور نجات الهی

تهیه کننده: علی عباسی، علی اکبر عرفانی

محصول: آرمان فیلم و سازمان سینمایی پیام

سال ساخت: 1366

زمان: 88 دقیقه

 

خلاصه داستان:

جعفر خان، فرزند حاج اکبر، از فرنگ باز می گردد و پدر با دیدن سر و وضع غیر متعارف او در می یابد که باید خود را به آب و آتش بزند تا بتواند از جعفر همانی بسازد که می خواهد. کوشش های پدر ناموفق می ماند، زیرا دولت نیز به جعفر میدان می دهد تا در جهت عملی کردن افکارش بتازد. جعفر مامور می شود تا در جعفر آباد، که به نیوجف تغییر نام داده، شهری صنعتی و فضایی بسازد. اهل روستا به عنوان عمله برنامه های جعفر به کار گماشته می شوند تا جامعه آرمانی او را بسازند. حاجی که نمی تواند جعفر را به راه بیاورد، پس از آن که می شنود او با یک دختر فرنگی ازدواج کرده سکته می کند و با مشورت داماد حاجی به جای بیمارستان روانه تیمارستان می شود. اما روانپزشک او را به خانه می برد و مراقبت می کند.

جعفر خان در غیبت پدر برنامه هایش را عملی می کند. با مساعدت روانپزشک و دکتر بیمارستان حاج اکبر سلامت خود را باز می یابد و همچنان بنای مخالفت با جعفر را می گذارد. جعفر پس از آن که مردم روستا را به جان هم می اندازد کشور را به مقصد فرنگ ترک می کند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه