پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶

آخرین بروز رسانی03:05:16 AM GMT

محل تبلیغات شما

معرفی فیلم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد




دوربین مقدماتی ۱۶ میلیمتری بولکس که بیش‌تر برای آموزش فیلم‌سازی به کار می‌رود

فیلم اصطلاحی است که به‌طور عام شامل تصاویر متحرک و هم‌چنین زمینه می‌گردد. ریشهٔ این نام در این واقعیت است که فیلم عکاسی به‌طور تاریخی عنصر اساسی رسانه ضبط و پخش تصاویر متحرک به حساب می‌آمده‌است.

تولید فیلم‌ها از طریق ضبط تصویر مردم و اشیاء واقعی با دوربین یا بوجود آوردن آن‌ها از طریق تکنیک‌های انیمیشن و یا جلوه‌های ویژه است. فیلم‌ها از مجموعه‌ای از قاب‌های انفرادی تشکیل شده‌اند که زمانی که به سرعت و پشت سرهم نمایش داده می‌شوند، توهم حرکت را در بیننده بوجود می‌آورند. بر اثر پدیده‌ای به نام ماندگاری تصویر که بر اثر آن یک منظره برای کسری از ثانیه پس از از بین رفتن آن در حفظ می‌کنند، چشمک‌های بین تصاویر، قابل رویت نیستند. هم‌چنین عامل ارتباط عامل دیگری است که باعث مشاهده تصاویر متحرک می‌گردد. این اثر روانی به نام حرکت بتا معروف است.

از نظر اکثر انسان‌ها، فیلم از انواع مهم هنر به‌شمار می‌آید. فیلم‌ها قابلیت سرگرم کردن، آموزش، روشنگری والهام بخشیدن به حضار را داراست. عوامل دیداری سینما نیاز به هیچ نوع ترجمه نداشته و قدرت ارتباطات جهانی را به یک محصول تصویر متحرک می‌بخشند. هر فیلم قابلیت جذب مخاطبان جهانی را دارد به‌خصوص اگر از تکنیک‌های دوبله و یا زیرنویس که گفتار را ترجمه می‌سازد، بهره جسته باشد. فیلم‌ها هم‌چنین محصولاتی هستند که توسط فرهنگ‌های مشخص تولید گشته و آن فرهنگ‌ها را منعکس و در برابر از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد.


 
//

تاریخچه فیلم

در اوایل دهه ۱۸۶۰ با استفاده از وسایلی مانند زوتروپ و پراکسینوسکوپ، مکانیزم‌های تولید مصنوعی به وجود آمده و تصاویر دو بعدی متحرک به نمایش در آمدند. ماشین‌های فوق‌الذکر انواع تکامل یافته ابزارهای ساده اپتیکی (مانند توری‌های سحرآمیز) بودند. این ابزار قابلیت نمایش متوالی تصاویر با سرعتی را داشتند که در آن تصاویر به شکل متحرک به نظر می‌رسیدند. این پدیده ماندگاری منظر نام گرفت. طبیعتا، تصاویر می‌بایست به‌طور دقیق طراحی می‌شدند تا اثر مورد نظر را داشته باشند- به همین منظور اصول زیر بنائی خاصی به‌عنوان بنیان ساخت فیلم انیمیشن در نظر گرفته شدند.

با پیشرفت فیلم سلولوئید برای مقاصد عکاسی ثابت، امکان گرفتن اشیاء متحرک در زمان حرکت، نیز میسر گردید. در مراحل اولیه فناوری گاهی لازم است که شخص بیننده برای مشاهده تصاویر، در داخل دستگاهی مخصوص را نگاه کند. در سال‌های دهه ۱۸۸۰، با معرفی دوربین تصویر متحرک امکان گرفتن تصاویر انفرادی و ضبط آن‌ها بر روی یک حلقه واحد فراهم آمد که سریعا به اختراع پروژکتور تصویر متحرک انجامید. کار این دستگاه گذراندن نور از فیلم پردازش و چاپ شده و نهایتا بزرگ‌نمائی «اجرای تصاویر در حال حرکت» بر روی پرده جهت رویت تمام حاضران بود. این حلقه‌های فیلم‌های نمایش داده شده به نام «تصاویر متحرک» معروف شدند. اولین فیلم‌های تصویر متحرک حالت استاتیک صحنه داشتند که در آن‌ها یک حادثه یا عمل بدون هیچ‌گونه ویرایش کردن و یا دیگر تکنیک‌های سینمایی، به نمایش در می‌آمدند.






یک فریم از فیلم کوتاه «نمای باغ راندهِی»، نخستین فیلم تاریخ در ۱۸۸۸

تصاویر متحرک تا پایان قرن ۱۹، صرفاً به‌عنوان هنر دیداری به حساب می‌آمدند. اما ابتکار فیلم‌های صامت ذهنیت مردم را نیز در اختیار گرفته بود. در زمان آغاز قرن بیستم، ساختار داستانی فیلم‌ها شروع به شکل‌گیری نمود. در این زمان فیلم‌هائی به صورت دنباله‌دار صحنه ساخته شدند که در مجموع یک داستان را نقل می‌کردند. این صحنه‌ها بعدا جای خود را به صحنه‌های چندگانه از زوایا و ابعاد متفاوت دادند. تکنیک‌های دیگر از قبیل حرکت دوربین نیز به‌عنوان راه‌های اثرگذار در انتقال داستان فیلم شناخته و به کار گرفته شدند. صاحبان سالن‌های تئاتر نیز به جای این‌که حاضران را در سکوت نگاه دارند، با در اختیار گرفتن یک پیانیست و یا نوازنده ارگ و یا یک ارکستر کامل، به نواختن موسیقی متناسب با فضای هر صحنه فیلم اقدام می‌نمودند. در اوایل دهه ۱۹۲۰، اکثر فیلم‌ها با لیست صفحات موسیقی تهیه شده بدین منظور عرضه می‌شدند. در محصولات شاخص، این صفحات به صورت کامل برای کل فیلم تدارک می‌گردیدند.

رشد صنعت سینما در اروپا با بروز جنگ جهانی اول متوقف گردید و این در حالی بود که صنعت فیلم در ایالات متحده با ظهور هالیوود به شکوفائی رسید. به‌هرحال در دهه ۱۹۲۰، فیلم‌سازان اروپائی مانند سرگئی آینشتاین و اف. دبلیو. مارنائو به همراهی مبتکر امریکائی دی. دبلیو. گریفیت و دیگران، به ارتقاء سطح این رسانه پرداختند. در طول سال‌های دهه ۱۹۲۰، فناوری جدید امکان الصاق حاشیه صوتی گفتار، موسیقی و افکت‌های صوتی متناسب با نوع صحنه به فیلم میسر ساخت. این فیلم‌های صوت دار از ابتدا با نام‌های «تصاویر با صداً یا»تاکیز" شناخته می‌شدند.

قدم اصلی بعد در پیشرفت صنعت سینما معرفی رنگ بود. اگرچه اضافه شدن صدا به سرعت فیلم‌های صامت و موزیسین‌های تئاتر را تحت‌الشعاع قرار داد، رنگ به تدریج مورد استفاده قرار گرفت. عامه مردم در رابطه با رنگ و در مقایسه آن با فیلم‌های سیاه و سفید بالنسبه بی‌تفاوتی نشان می‌دادند. اما هم‌چنان که روش‌های پردازش رنگ بهبود یافته و در مقایسه با فیلم‌های سیاه – و – سفید قابل رقابت‌تر می‌گشتند، فیلم‌های رنگی بیش‌تر و بیش‌تر تولید می‌شدند. این زمان هنگام پایان جنگ جهانی دوم بود. هم‌چنان که این صنعت در امریکا رنگ را به‌عنوان عنصر اصلی جذب مخاطب تشخیص داد، آن را در رقابت با تلویزیون که تا اواسط دهه ۱۹۶۰ به صورت رسانه‌ای سیاه – و – سفید باقی مانده بود، مورد استفاده قرار داد. در پایان دهه ۱۹۶۰، رنگ به‌عنوان شیوه عادی کار فیلم‌سازان مطرح شد.

دهه‌های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شاهد تغییرات در روش تولید و سبک فیلم بودند. هالیوود جدید، موج جدید فرانسوی و ارتقاء فیلم‌های فیلم‌سازان تحصیل‌کرده و مستقل همه و همه از تغییراتی بودند که این رسانه آن‌ها را در نیمه دوم قرن بیستم تجربه نمود. در دهه ۱۹۹۰ و در آستانه ورود به قرن بیست و یکم، فناوری دیجیتال، موتور اصلی تحولات به‌شمار می‌آمد.


تئوری فیلم

تئوری فیلم در جستجوی بسط مفاهیم مختصر و سیستماتیک که بر مطالعه فیلم / سینما به‌عنوان یک هنر دلالت دارند، است. تئوری‌های کلاسیک فیلم چهارچوبی ساختاری در خصوص موضوعات کلاسیک تکنیک‌های داستان سرائی، دایجسیز، قوانین سینما، «تصویر»، دسته، فردیت و تالیف فراهم می‌آورد. اکثر تجزیه و تحلیل‌های جدید به مسائلی از قبیل روش تحلیل روانی تئوری فیلم، ساختارگرائی تئوری فیلم، تئوری زن‌سالاری فیلم و دیگر موارد مشابه توجه نشان داده‌اند.


نقد فیلم

تعریف نقادی فیلم عبارت‌اند از تحلیل و ارزیابی فیلم‌ها هست. به صورت کلی، این کارها را می‌توان به دو گروه تقسیم نمود؛ نقادی فیلم توسط افراد صاحب‌نظر در رشته فیلم‌سازی و نقادی روزنامه‌ای که به صورت روزمره در روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها دیده می‌شود.

منتقدین فیلم که برای روزنامه‌ها، مجلات و رسانه‌های گروهی کار می‌کنند، به‌طور عمده بر روی فیلم‌های جدید نظر می‌دهند. آن‌ها به صورت عادی فقط یک‌بار فیلم مورد نظر را دیده و فقط یک یا دو روز وقت دارند تا نظر خود را ارائه نمایند. علی‌رغم این موضوع، منتقدین تأثیری عمده بر فیلم‌ها دارند به‌خصوص آن‌هائی که دارای یک نوع خاص هستند. فیلم‌های پر طرفدار اکشن، ترسناک. کمدی کمتر مورد قضاوت منتقدین قرار دارند. از سوی دیگر خلاصه طرح و شرح و بسط یک فیلم که موضوع اصلی مرور آن به حساب می‌آیند نیز تأثیر عمده‌ای بر انتخاب فیلم توسط بینندگان دارد. در فیلم‌های معتبر مانند درام، تحت تأثیر قرار دادن بیننده از اهداف اصلی و بسیار مهم محسوب می‌گردد. تحلیل‌های ضعیف، گاهی‌اوقات یک فیلم را تا درجه گمنامی و زیان مالی پیش می‌برند.

تأثیر نظرات یک منتقد بر روی نحوه عملکرد اکران یک فیلم مشخص محل بحث دارد. برخی ادعا می‌کنند که امروزه نحوه بازاریابی سینما به‌گونه‌ای گسترده و فشرده واز نظر مالی برنامه‌ریزی شده‌است که منتقدین توان تأثیرگذاری بر آن را ندارند. ولی به‌هرحال، مردودیت فاجعه بار برخی فیلم‌هائی که به نحو گسترده‌ای بر موفقیت آن‌ها سرمایه‌گذاری شده بود بر اثر نقادی تند آن‌ها و هم‌چنین موفقیت غیرقابل پیش‌‌بینی فیلم‌های مستقلی که نقد مثبت داشته‌اند، نشانگر این موضوع است که تأثیر نظرات منتقدین می‌تواند اثرات بسیار عمیقی داشته باشد. برخی دیگر اعتقاد دارند که نقد مثبت فیلم باعث ایجاد اشتیاق در بینندگان فیلم‌های کم شهرت بوده‌است. برعکس، فیلم‌های متعددی وجود داشته‌اند که شرکت‌های فیلم‌ساز به‌قدری به آن‌ها بی‌اعتماد بوده‌اند که به جهت جلوگیری از افت فروش، به منتقدین اجازه ارائه نظراتشان را نداده‌اند. به‌هرحال، این کار نتیجه منفی داشته و منتقدینی که نسبت به این تاکتیک حساس بوده‌اند، به جامعه هشدار داده‌اند که این فیلم ارزش دیدن را ندارد که در نتیجه این‌گونه فیلم‌ها اقبال چندانی نیافتند.

مسأله مورد مناقشه آن است که منتقدین روزنامه‌ای فیلم را می‌باید فقط مرورگر فیلم نامیده و منتقدین واقعی فیلم آن‌هائی هستند که به صورت آکادمیک به نقد فیلم می‌پردازند. این روش فکری را معمولاً به نام تئوری فیلم یا مطالعات فیلم می‌شناسند. تلاش اصلی منتقدین، فهم روش کارکرد فیلم و تکنیک‌های فیلم‌برداری و تأثیرات آن‌ها بر روی مردم است. نتیجه کارکرد منتقدین بیش از آن‌که در روزنامه‌ها به چاپ رسیده و یا در تلویزیون نمایش داده شود، در ژورنال‌های تخصصی و گاهی‌اوقات نیز در مجلات سطح بالای جامعه ارائه می‌گردند. هم‌چنین گاهی‌اوقات منتقدین با کالج‌ها و دانشگاه‌ها همکاری می‌نمایند.


صنعت تصاویر متحرک




برادران لومیر

بلافاصله پس از ابداع صنعت پردازش، حرفه ساخت و نمایش تصاویر متحرک به‌عنوان منبع کسب درآمد مطرح گردید. پس از مشاهده نتیجه موقفیت‌آمیز ابتکار جدید خود و محصول خروجی آن در فرانسه، لومیرها اقدام به برگزاری تور دور قاره اروپا به منظور به نمایش‌گذاری خصوصی اولین فیلم‌های خود برای عوام و خواص جوامع نمودند. آن‌ها در هر کشور به‌طور عادی مناظری جدید از محلات را به آلبوم خود اضافه نموده و خیلی سریع طرف‌های تجاری در کشورهای مختلف اروپا پیدا نمودند تا خریدار وسایل و عکس‌های آن‌ها بوده و در امر صادرات، واردات و تجاری کردن محصولات صحنه‌ای یاور آنان باشند. درسال ۱۸۹۸ (میلادی)، نمایش احساس اوبرامرگوا اولین فیلم تجاری شد که تا آن زمان تولید گشته بود. به زودی فیلم‌های دیگر نیز ارائه گشتند تا صنعت فیلم به‌عنوان صنعتی نو و مستقل جهان واریته را تحت‌الشعاع قرار دهد. شرکت‌های اختصاصی جهت تولید و توزیع فیلم به وجود آمدند و این در حالی بود که بازیگران سینما از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار گشته و اجرت‌های سنگینی را برای بازی در فیلم‌ها طلب می‌نمودند. قبل از آن یعنی در سال ۱۹۱۷، چارلی چاپلین قراردادی برای حقوق سالیانه یک میلیون دلار منعقد نموده بود.

امروزه در ایالات متحده، عمده صنعت فیلم‌سازی در اطراف هالیوود متمرکز شده‌است. هم‌چنین مراکز محلی سینمایی در بسیاری از مناطق جهان به وجود آمده‌اند و به‌عنوان مثال صنعت فیلم سازی هندوستان (که مرکز آن در حوالی «بالی وود» قرار دارد) در سال بیش‌ترین تعداد فیلم در جهان را تولید می‌نمایند. این‌که اگر در سال ده هزار فیلم با خصوصیات مثبته توسط صنایع ولی فیلم‌های شهوت‌انگیز تولید شوند، نکته قابل مناقشه آنست که این فیلم‌ها بایستی تعیین صلاحیت گردند. اگر چه هزینه‌های تولید فیلم باعث هدایت تولیدات سینما به سمت تمرکز در تحت نظر استودیوهای سینمایی گردید، پیشرفت‌های جدید در مقرون به‌صرفه ساختن تجهیزات ساخت فیلم باعث شکوفائی تولیدات مستقل فیلم گشتند.

سود به‌عنوان یک عامل کلیدی در هر صنعتی مطرح است، با توجه به ماهیت هزینه‌بر و مخاطره‌آمیز فیلم‌سازی، برای ساخت بسیاری از فیلم‌ها نیاز به هزینه‌های بیش از حد دارد. یک مثال منفی این مورد فیلم واتر ورلد کوین کاستنر هست. با این حال، تلاش بسیاری از فیلم‌سازان به دنبال خلق آثاری است که از لحاظ اجتماعی مقبولیت پیدا نمایند. جایزه دانشگاهی (که به نام «اسکار» نیز شناخته می‌شود) مهم‌ترین جوایزی است که در ایالات متحده به فیلم‌های برتر اعطاء گشته و ظاهراً براساس شایستگی‌های هنری آن باعث شناسائی جهانی آن فیلم می‌گردد. هم‌چنین، فیلم‌ها به سرعت جای خود را در آموزش، به جا و در کنار صحبت‌ها و متون استاد باز نمودند.


مراحل فیلم‌سازی

تعداد و نوع کارکنان لازم جهت تهیه فیلم بستگی به ماهیت آن دارد. بسیاری از فیلم‌های حادثه‌ای هالیوود نیاز به صحنه‌سازی‌های کامپیوتری (سی. جی. آی) دارند که توسط یک دوجین عوامل قالب‌های سه بعدی، انیمیشن کارها، روتوسکوپ کارها و سازندگان تدارک می‌گردند. به‌هرحال، یک فیلم کم‌ خرج مستقل توسط عوامل اصلی که معمولاً دستمزد کمی هم دارند قابل ساخت است. کار فیلم‌سازی در تمام نقاط دنیا با استفاده از فناوری‌ها، سبک‌های بازی و اقسام آن در حال انجام است. بودجه برخی از این فیلم‌ها بسیار زیاد و در حد تعهد دولتی است مانند نمونه‌هائی در چین و در مقابل برخی دیگر در حد فیلم‌سازی در سیستم استودیوی امریکا هزینه‌بر هستند.

مراحل مرسوم فیلم‌سازی مراحل تولید در هالیوود شامل پنج مرحله اساسی است:

  1. ارتقاء
  2. مرحله قبل از تولید
  3. تولید
  4. مرحله بعد از تولید
  5. توزیع

مدت زمان لازم برای این مراحل معمولاً سه سال است. سال اول صرف مرحله «ارتقاء» است. در سال دوم مراحل «قبل از تولید» و «تولید» به انجام می‌رسند. سال سوم نیز به مراحل «بعد از تولید» و «توزیع» اختصاص می‌یابد.


عوامل فیلم

عوامل فیلم عبارت‌اند از گروهی از مردم که به منظور تولید یک فیلم یا پروژه تصویر متحرک توسط شرکت فیلم‌ساز استخدام می‌شوند. نظیر «پخش»، «بازیگران» که در جلوی دوربین ظاهر می‌شوند و افرادی که برای شخصیت‌های فیلم صداسازی می‌نمایند و...


فیلم‌سازی مستقل

فیلم‌سازی مستقل معمولاً در خارج از هالیوود و دیگر سیستم‌های استودیوئی انجام می‌شود. یک فیلم مستقل (یا فیلم هند و چین فیلمی است که در ابتدا بدون برنامه‌ریزی مالی و توزیع حمایت شده از سوی استودیوهای فیلم‌سازی عظیم ساخته می‌شود. خلاقیت، تجارت و دلایل تکنولوژیکی تماما از عوامل رشد فیلم‌های هند و چین در اواخر سده بیستم و اوایل سده ۲۱ به حساب می‌آیند.

از منظر خلاقیت، جلب حمایت استودیوها برای فیلم‌های آزمایشی بسیار دشوار است. وجود اجزای آزمایشی در موضوع و سبک از جمله مسائل ممنوعه استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی هستند.

از لحاظ کاری، بودجه‌های سنگین استودیوهای فیلم‌سازی نیز آن‌ها را به سوی انتخاب‌های محافظه‌کارانه در مسائل مربوط به پخش و گزینش عوامل سوق می‌دهد. این مشکل با در نظر گرفتن مسائل مشارکتی شرکت‌ها نیز بیش‌تر تشدید می‌گردد. (مشارکت از ۱۰٪ در سال ۱۹۸۷ به حدود دو سوم فیلم‌ها در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت برادران وارنر افزایش پیدا کرده‌است. یک مدیر تولید ناشناس تا زمانی که تجارب موفقی در فیلم‌سازی صنعتی یا تلویزیون نداشته باشد، تقریباً هیچگاه در استودیوها پذیرفته نمی‌شود. استودیوها هم‌چنین از هنرپیشگان غیرمعروف در فیلم‌های خود و به‌خصوص در نقش‌های کلیدی استفاده نمی‌نمایند.

تا زمان ابداع دیجیتال، هزینه‌های تجهیزات حرفه‌ای فیلم و نگاه‌داری آن‌ها نیز از جمله موانع اصلی در تولید، مدیریت، یا بازیگری در فیلم‌های استودیوهای سنتی به‌شمار می‌آمد. سرعت بالا رفتن هزینه‌های ساخت یک فیلم ۳۵ میلیمتری از نرخ تورم نیز افزون است. تنها در سال ۲۰۰۲ و بنا به گزارش "ورایته هزینه نگاتیو فیلم ۲۳٪ افزایش نشان داده‌است. فیلم‌ها هم‌چنین نیازمند صرف هزینه‌های سنگین روشنائی و تجهیزات مربوط به مرحله بعد از تولید هستند.

ابداع دوربین‌های مصرفی کمکوردر در سال ۱۹۸۵ و از آن مهم‌تر به بازار آمدن ویدیوی دیجیتال کیفیت بالا در اوایل دهه ۱۹۹۰، موانع تکنولوژیکی تولید فیلم را تا حد زیادی کاهش دادند. در این راستا هزینه‌های مراحل تولید و پس از تولید نیز به نحو شایسته‌ای کاهش یافتند؛ امروزه، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به مرحله پس از تولید را می‌توان بر روی یک کامپیوتر شخصی نصب نمود. فناوری‌هائی مانند دی. وی. دی، اتصالات فایر وایر و سیستم غیرخطی ویرایش، هم‌چنین نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند ادوبی پریمیر پرو و فاینال کات پرو شرکت اپل وغیرحرفه‌ای مانند فاینال کات اکسپرس شرکت اپل و آی مووی، امر فیلم‌سازی را به صورتی کم هزینه میسر ساخته‌است.

از زمان معرفی فناوری دی وی، امر تولید بیش از پیش مردمی گشت.در حال حاضر فیلم‌سازان این امکان را دارند که کار فیلم‌برداری و ویرایش یک فیلم، تولید و ویرایش صدا و موسیقی و میکس نهائی را بر روی یک کامپیوتر خانگی انجام دهند. به‌هر حال، در عین حالی که روش‌های تولید مردمی گشته‌اند، مسائلی مانند بودجه‌بندی، توزیع و بازاریابی هنوز مشکل و در قالب سیستم سنتی انجام می‌پذیرند. بسیاری از فیلم‌سازان مستقل برای جلب توجه عموم به فیلم خود و فروش آن بروی فستیوال‌ها حساب می‌کنند.


انیمیشن

انیمیشن نام تکنیکی است که در آن هر فریم فیلم به صورت انفرادی چه به صورت یک گرافیک کامپیوتری یا عکاسی از یک تصویر و یا ایجاد تغییرات مکرر کوچک در یک واحد مدل (قسمت کلای میشن و استاپ موشن را ببینید) تولید و سپس فیلم‌برداری نتیجه توسط یک دوربین مخصوص انجام می‌پذیرد. هنگامی‌که فریم‌ها به صورت سلسله‌وار به هم متصل شدند، فیلم حاصله را با سرعت ۱۶ فریم در ثانیه یا بی‌شتر ملاحظه می‌نمایند. نتیجه آن خواهد بود که این تصاویر (بر اثر قانون ماندگاری تصویر) به صورت متحرک به نظر می‌رسند. اگرچه توسعه انیمیشن کامپیوتری باعث سرعت بخشیدن به این مراحل گردیده ولی باز هم تولید چنین فیلمی مستلزم کار زیاد و خسته‌کننده‌است.

فرمت‌های فیلم از قبیل جی. آی. اف.، کوئیک تایم، شاک ویو و فلاش امکان دیدن انیمیشن بر روی کامپیوتر و یا بر روی اینترنت را فراهم می‌سازد.

نظر به این‌که ساخت انیمیشن خیلی زمان‌بر و گاه خیلی هزینه‌بر است، بسیاری از انیمیشن ساخته شده برای تی وی و سینما توسط استودیوهای حرفه‌ای انیمیشن تولید می‌گردند. به‌هرحال، زمینه تولید انیمیشن مستقل از حداقل دهه ۱۹۵۰ با تولید انیمیشن‌های تولیدی استودیوهای مستقل (و گاهی توسط افراد مستقل) نیز انجام می‌پذیرفته‌است. بسیاری از تولیدکنندگان مستقل انیمیشن بعدها وارد صنعت حرفه‌ای انیمیشن گردیدند.

[انیمیشن محدود]] روشی جهت افزایش تولید و کاهش هزینه‌های انیمیشن از طریق استفاده از «میان‌بر»ها در مراحل پردازش انیمیشن محسوب می‌گردد. این روش ابتدا توسط شرکت یو. پی. ای. به کار گرفته شد و سپس توسط هانا – باربرا مرسوم (یا به اعتقاد برخی سوء استفاده) گردید که در مراحل بعد توسط استودیوهای دیگر به‌عنوان کارتن اقتباس شده از سینما تئاتر به تلویزیون مورد استفاده قرار گرفت.

اگرچه در حال حاضر اکثر استودیوهای انیمیشن از تکنولوژی‌های دیجیتال در محصولات خود بهره می‌جویند، هنوز سبک خاصی از انیمیشن وجود دارد که بستگی به فیلم دارد. در انیمیشن بدون دوربین، که توسط فیلم‌سازانی مانند نورمن مک لارن، لن لای و استان براک هیج مشهور گردید، تصاویر نقاشی شده و به‌طور مستقیم از قطعات فیلم گرفته شده و نهایتا از طریق یک پروژکتور پخش می‌گردد.


محل نمایش فیلم

پس از مراحل اولیه تولید، به‌طور عادی فیلم را در سینما تئاتر و یا سینما به بینندگان نمایش می‌دهند. اولین سالن تئاتری که طراحی آن انحصاراً به‌عنوان سینما انجام شده بود در سال ۱۹۰۵ در پیترزبورگ، پنسیلوانیا گشایش یافت. در عرض چند سال هزاران سالن تئاتر مشابه ساخته شده و یا تغییر کاربری یافت. این تئاترها در ایالات متحده به نام سینما تئاتر نیکلویئون نیکلودئون شناخته شدند. دلیل انتخاب این نام نیز آن بود که هزینه ورودی آن‌ها معادل یک نیکل (پنج سنت) بود.

به‌طور مرسوم، یک فیلم یک ارائه برجسته (یا فیلم برجسته) است. دو برجستگی فیلم عبارت‌اند از؛ «تصویر نوع‌ ای» با کیفیت بالا که توسط یک تئاتر مستقل به قیمتی مقطوع اجاره می‌شود، و «تصویر نوع بی» با کیفیتی پایین که به صورت درصدی از درآمد خالص اجاره می‌گردد. امروزه، قطعات نمایشی که به‌عنوان پیش‌پرده فیلم‌ها (در تئاتر) نمایش داده می‌شوند شامل قطعاتی از فیلم‌های بعدی و تبلیغات پرداخت شده می‌گردد (که هم‌چنین با نام تریلرها و یا «توینتی» شناخته می‌شوند).

به صورت کلی ساخت تمام فیلم‌ها برای نمایش در سینما تئاترها انجام می‌گیرد. توسعه تلویزیون باعث گردید تا فیلم‌هائی که دیگر در سینما تئاترها قابل نمایش نبودند برای گروه بیش‌تری از بینندگان نمایش داده شوند. از سوی دیگر فناوری ضبط فیلم نیز مصرف‌کنندگان را قادر ساخت تا کپی فیلم‌ها را به صورت‌های نوار ویدئو یا دی. وی. دی. (و فرم‌های قدیمی‌تر آن یعنی دیسک‌های لیزری، وی. سی. دی. و سلکتا ویژن --- هم‌چنین بخش دیسک ویدئوئی را ببینید)، را خریده و یا اجاره نمایند. از سوی دیگر دانلود کردن از روی اینترنت نیاز به‌عنوان منابع درآمد شرکت‌های فیلم‌ساز آغاز و مورد بهره‌برداری عموم قرار گرفت. در حال حاضر برخی فیلم‌ها مشخصا برای این روش‌ها به‌عنوان ساخته – شده – برای – تلویزیون یا مستقیم – بر روی – ویدئو ساخته می‌شوند. البته کیفیت این فیلم‌ها در مقایسه با فیلم‌های ساخته شده برای نمایش در سینما پایین‌‌تر ارزیابی می‌گردد. و به‌راستی که برخی اوقات فیلم‌هائی که از سوی استودیوها رد می‌شوند را در این بازارها عرضه می‌نمایند.

سینما تئاترها به‌طور متوسط ۵۵٪ در آمد فروش بلیط خود را به‌عنوان هزینه اجاره فیلم به استودیوهای فیلم‌ساز می‌پردازند. البته در صد اصلی با رقم‌های بالاتر از این حد آغاز شده و در طی زمان نمایش به‌عنوان تشویق سالن‌ها به ادامه نمایش، کاهش می‌یابد. در هر صورت، تقاضای امروزی تنها این اطمینان را می‌دهد که اکران فیلم‌هائی که بازاریابی قوی بر روی آن‌ها انجام یافته، در سینما تئاترهای درجه یک، کمتر از ۸ هفته دوام بیاورد. فقط تعداد انگشت‌شماری فیلم در سال این قاعده را می‌شکنند. این نوع فیلم‌ها معمولاً در ابتدا به صورت محدود در چند سالن توزیع شده و در واقع بر اثر تعاریف مثبت بین مردم و منتقدین، رشد می‌یابند. بر پایه تحقیق صورت گرفته توسط شرکت ابن امرو در سال ۲۰۰۰، حدود ۲۶٪ در آمد بین‌المللی استودیوهای هالیوود از طریق فروش بلیط در گیشه؛ ۴۶٪ از فروش فیلم بر روی نوارهای وی. اچ. اس. و دی. وی. دی. به مصرف‌کنندگان و ۲8٪ از تلویزیون (پخش، کابلی و پرداخت پس از رویت) حاصل می‌گردد.


توسعه فناوری فیلم

نوار فیلم شامل مواد سلولوئید شفاف، پلی استر، یا استات بیس بوده که با لایه‌ای از امولسیون حاوی مواد شیمیائی سبک و حساس پوشانیده شده‌است. ابتدائی‌ترین نوع فیلم که برای ضبط تصاویر متحرک مورد استفاده قرار گرفت از جنس نیترات سلولز بود که بعدها به دلیل خاصیت اشتعال‌زائی جای خود را به انواع مواد مطمئن‌تر داد. عرض نوار و نوع فیلم برای تصاویر ضبط شده بر روی حلقه آن نیز دارای تاریخچه‌ای غنی است. اگرچه هنوز هم فیلم‌های تجاری عظیم را بر روی نوارهای ۳۵ میلیمتری تهیه و به بازار عرضه می‌کنند.

در آغاز فیلم‌های تصویر متحرک را در سرعت‌های متفاوت تهیه و توسط دوربین‌ها و پروژکتورهای هندلی پخش می‌نمودند؛ اگر چه استاندارد سرعت فیلم صامت ۱۶ فریم در ثانیه‌است، تحقیقات موید آنست که سرعت فیلم‌برداری اکثر فیلم‌ها بین ۱۶ تا ۲۳ فریم در دقیقه بوده و حداکثر در ۱۸ فریم در ثانیه نمایش داده می‌شدند (معمولاً حلقه‌های فیلم حاوی دستورالعملی بودند که نشان می‌داد چه صحنه‌هایی را باید با چه سرعتی نمایش بدهند) [۱].. در اواخر دهه ۱۹۲۰ و هم‌زمان با معرفی فیلم‌های صدادار، سرعت فیلم‌ها نیز می‌بایست جهت هماهنگی آن با صدا، ثابت می‌گردید. بنابراین سرعت ۲۴ فریم در ثانیه را به دلیل این‌که پایین‌ترین (و طبعا ارزان‌ترین) سرعت متناسب با ارائه کیفی صوت محسوب می‌گشت را برگزیدند. از اواخر قرن نوزدهم بهبودهای فنی شامل مکانیزه شدن دوربین‌ها -– که امکان فیلم‌برداری با سرعت ثابت را فراهم می‌نمود، دوربین‌های بی‌صدا—که امکان ضبط صدا در صحنه و بدون نیاز به بالون‌های هوائی بزرگ برای پوشش دوربین را در اختیار قرار می‌دادند، اختراع انواع پیچیده‌تر نوارهای فیلم و لنزها برای مدیران امکان ساخت فیلم حتی در ضعیف‌ترین شرایط را فراهم می‌آورد. درهمین راستا، پیشرفت صدای هم‌زمان نیز باعث گردید تا بتوان صدا را کاملاً متناسب با سرعت فضای صحنه مورد نظر ضبط نمود. هم‌چنین می‌توان صدا را به‌طور جداگانه از فیلم‌برداری تهیه نمود، ولی برای تهیه فیلم‌های اکشن زنده بسیاری از قسمت‌های صدا را معمولاً به صورت هم‌زمان ضبط می‌نمایند.

از زمانی‌که تکنولوژی به‌عنوان اساس عکاسی پیشرفت نمود، فیلم به‌عنوان یک رسانه، محدود به تصاویر متحرک نمی‌گردد. در حال حاضر می‌توان توالی پیش‌رونده تصاویر ثابت را به شکل نمایش اسلاید نمایش داد. نمایش فیلم هم‌چنین با فناوری چند رسانه همگام گردیده و اغلب به‌عنوان سند اولیه تاریخی مطرح می‌شود. ولی به‌هر حال، فیلم‌های تاریخی مشکلاتی از باب حفظ و نگاه‌داری دارند که در این راستا، صنعت سینما در حال کشف روش‌های زیادی است. اکثر فیلم‌های ضبط شده بر روی نوار نیترات سلولز بروی فیلم‌های مدرن و ایمن کپی گردیدند. برخی استودیوها جهت حفظ فیلم‌های رنگی از شیوه جداسازی کلی استفاده می‌نمایند-- در این روش سه نگاتیو سیاه و سفید که هر کدام در معرض گذراندن نور از فیلترهای رنگی قرمز، سبز و آبی (لزوما یک روش معکوس پردازش تکنیکالر) قرار می‌گیرند. روش‌های دیجیتال نیز جهت بازیابی فیلم به کار گرفته می‌شوند، اگرچه کهنه شدن زودهنگام این متدها باعث گردیده که انتخاب آن‌ها (از سال ۲۰۰۶) برای مقاصد حفظ فیلم، به ندرت انجام پذیرد. حفظ و نگه‌داری فیلم از پوسیدگی و خرابی هم باعث نگرانی مورخان فیلم و مسئولان بایگانی از یک سو و شرکتهائی که تمایل به حفظ آثار فعلی خود برای دستیابی نسل‌های آینده به آن‌ها (و بالطبع افزایش درآمد) دارند، از سوی دیگر گردیده‌است. نظر به نرخ بالای خرابی فیلم‌های رنگی نیترات و تک نوار، مسأله نگاه‌داری این نوع فیلم‌ها نگرانی بیش تری را ایجاد می‌نماید؛ با در نظر گرفتن روش‌های نگه‌داری و استفاده صحیح، فیلم‌های سیاه و سفید در بسته‌های ایمنی و فیلم‌های رنگی در مواد چاپی اشباع شده تکنیکالر بهتر نگه داشته می‌شوند.

در دهه‌های اخیر، برخی فیلم‌ها با استفاده از فناوری‌های آنالوگ ویدیو ضبط شده‌اند که شبیه آن‌چه در تلویزیون استفاده می‌شود می‌باشند. تکنیک‌های مدرن دوربین‌های دیجیتال ویدیو نیز جای خود را باز نموده‌اند. این روش‌ها باعث افزایش بی‌حد سود فیلم‌سازان گردیده‌اند، زیرا می‌توان فوت بیش‌تر طول فیلم را بدون معطلی جهت پردازش فیلم ذخیره شده، ارزیابی و اصلاح کرد. اما هنوز مرحله انتقال بطئی بوده و از سال ۲۰۰۵ اکثر فیلم‌های اصلی سینما را نیز هنوز بر روی فیلم ضبط می‌نمایند.


پایایی و دوام فیلم‌ها

عمر فیلم از زمان ظهور به حدود یک قرن می‌رسد؛ به‌هرحال این زمان را اگر با عمر هنرهای دیگر از قبیل نقاشی یا مجسمه‌سازی مقایسه کنیم چندان زمان طولانی به نظر نمی‌آید. در سال‌های ابتدائی دهه ۱۹۵۰، یک «تهدید» که توسط تلویزیون ایجاد شده بود تشخیص داده شد، خصوصا هنگامی که اف. سی. سی. اقدام به گسترش تلویزیون در سال ۱۹۵۲ و در طی گسترش امتیاز تی وی خود نمود. مجلات تجاری مقالاتی در باب «مرگ» تئاترهای محلی به چاپ رسانیدند. با این حال، در زمان حاضر بسیاری اعتقاد دارند که فیلم هنری ماندگار و پایاست زیرا تصاویر متحرک قابلیت ایجاد تغییرات در احساسات آدمی دارا هستند. صرف‌نظر از هنجارهای جامعه و تغییرات فرهنگی، هنوز هم شباهت‌های نزدیکی بین نمایش‌نامه‌های تئاتر کهن و فیلم‌های امروزی مشهود است. سینمای عشقی در باره دختری که عاشق مردی است که به هر دلیل نمی‌تواند با او باشد، فیلم‌هائی درباره یک قهرمان که در برابر تمام بدیهای یک دشمن شیطان صفت قدرتمند می‌جنگد، کمدی‌هائی درخصوص زندگی روزمره و غیره تماما دارای زمینه‌هائی با موضوعات مشترک که در کتاب‌ها، نمایش‌نامه‌ها و دیگر مکان‌ها آمده، هستند.


انواع ابتدایی فیلم

  • فیلم داستانی
    • انواع سینمایی
  • فیلم مستند
  • فیلم آزمایشی
  • انیمیشن
  • فیلم وب

منابع

  • پل رید. تاریخچه کوتاه مرحله بعد از تولید فیلم سینمایی ۲۰۰۶ – ۱۸۹۶) به زبان انگلیسی؛ در: جوآچیم پولزر (ویراستار). زور گشیچت دس فیلم کوپیر ورکز. (در تاریخچه لابراتوار فیلم). والت ووندر در کینماتو گرافی. بیتراج زوآینر کالچر گشیچت در فیلمتکنیک. جلد ۸ سال ۲۰۰۶. آوریل ۲۰۰۶. ۳۳۶ صفحه. (قابل دسترسی در سایت آمازون دات دی ای) شابک ۷-۲۶-۹۳۴۵۳۵-۳.
  • نوول – اسمیت، جیوفری (ای دی.) «تاریخچه دنیای سینمای آکسفورد». انتشارات دانشگاه آکسفورد، ۱۹۹۹. شابک ۸-۸۷۴۲۴۲-۱۹-۰
  • هاگنر، مالتی، و توتبرگ، میشل. «فیلم: کتاب شناسی بین المللی». اشتوتگارت: متزلر، ۲۰۰۲. شابک

۸-۰۱۵۲۳-۴۷۶-۳

  • وگل، آموس. «فیلم به‌عنوان هنر اجتماعی و فرهنگی». ویدنفلد اند نیکولز، ۱۹۷۴.
  • «تاریخچه دنیای سینمای آکسفورد»، انتشارات دانشگاه آکسفورد، ۱۹۹۹؛ جیوفری نوول – اسمیت، ای دی.
  • «تکنیکالر با شکوه: رنگین کمان اسرار آمیز فیلم»، فرد ای. باستن. ای. اس. بارنیز اند کمپانی، ۱۹۸۰
  • «ریل ویمن. پیشتاز سینما. ۱۸۹۶ تا بحال» توسط الی آکر، لندن: بی. تی. باستفورد ۱۹۹۱
  • «ریل ریسیزم. تقابل با ساختار فرهنگ افریقائی-امریکائی هالیوود»، وینسنت اف. روچیو، انتشارات وست ویو سال ۲۰۰۰
  • «سینمای جدید هالیوود: یک مقدمه»، چیوف کینگ. انتشارات دانشگاه کلمبیا، ۲۰۰۲.
  • «یادداشت هائی در باب فیلم نوآیر» پل شرادر. تفسیر فیلم. "۸۴؟
  • "سلولوئید ماوریکز: تاریخچه فیلم مستقل امریکاً اثر گریگ مریت؛ انتشارات تاندر ماوس سال ۲۰۰۱
  • «افریکا شوتز بک. مناظر جایگزین فیلم ساب-ساهاران فرانکوفون افریکن» اثر ملیسا تاکوی، انتشارات دانشگاه ایندیانا سال ۲۰۰۳
  • «تکنیکالر باشکوه» به کارگردانی پیتر جونز. بر اساس کتاب (بالا)؛ اثر باستن اند جونز. مستند، (۱۹۹۸).
  • فرانسسکو گسیتی، «تئوری‌های سینما، ۱۹۹۰-۱۹۴۵»، چاپ جلد کاغذی، انتشارات دانشگاه تکزاس سال ۱۹۹۹.
  • راهنمای مطالعات فیلم آکسفورد، انتشارات دانشگاه آکسفورد سال ۱۹۹۸
  • والترز فابر، هلن والترز، آلگراند (ای. دی.)، «انیمیشن نامحدود: فیلم‌های کوتاه خلاق از سال ۱۹۴۰»، انشارات هارپر کالینز سال ۲۰۰۴
  • تریش لداکس، دوگ رانی، فرد پاتن (ای. دی.)، «راهنمای کامل انیمیشن:راهنمای منابع و دایرکتوری فیلم انیمیشن ژاپن»، انتشارات تایگر مانتینز سال ۱۹۹۷
  • استیون اسپیلبرگ در «ساخت پارک جوراسیک»
 
تمامی مطالب این مجموعه از وب سایت معظم  افرا فیلم اخذ شده است .. برای مشاهده لیست کامل تر و همچنین خرید این فیلمها میتوانید به این وب سایت مراجعه فرمایید 

 
شماره عنوان مطلب بازدیدها
1 فیلم نجات سرباز رایان Saving Private Ryan 3455
2 فیلم اسپارتاکوس Spartacus 6995
3 فیلم تایتانیک Titanic 3945
4 فیلم شجاع دل Brave Heart 4976
5 فیلم پدرخوانده The Godfather 2618
6 فیلم لارنس عربستان Lawrence Of Arabia 2642
7 فیلم پدرخوانده 2 The Godfather Part II 2672
8 فیلم پدرخوانده 3 The Godfather Part III 4842
9 فیلم دسپرادو Desperado 5541
10 فیلم صورت زخمی Scarface 3966
11 فیلم مرد ایستاده ast Man Standing 2192
12 فیلم یاغی های آمریکایی American Outlaws 2284
13 فیلم بخاطر چند دلار بیشتر For a Few Dollars More 2298
14 فیلم خوب بد زشت In The Good, The Bad, The Ugly 2685
15 فیلم 3:10 دقیقه به سوی یوما 2117
16 فیلم ترور جسی جمز توسط رابرت فورد ترسو Jesse James 1593
17 فیلم آپالوسا Appaloosa 2886
18 فیلم گلادیاتور Gladiator 2518
19 فیلم کتاب سیاه Black Book 3614
20 فیلم سقوط Downfall 3202
21 فیلم اسکندر Alexander 2826
22 فیلم سقوط شاهین سیاه Black Hawk Down 3396
23 فیلم پادشاهی بهشت Kingdom Of Heaven 4824
24 فیلم سرباز صفر Jarhead 2713
25 فیلم والکری Valkyrie 2881
26 فیلم گل 1 goal 2106
27 فیلم گل 2 goal II living the dream 3012
28 فیلم راکی 1 Rocky 3404
29 فیلم راکی 2 Rocky II 17060
30 فیلم راکی 3 Rocky III 2337
31 فیلم راکی 4 Rocky IV 2909
32 فیلم راکی 5 Rocky V 3120
33 فیلم راکی بالبوا ( راكی 6 ) Rocky balboa 3154
34 فیلم جنگ دنیاها War of The Worlds 2199
35 فیلم جزیره دکتر مورو The Island Of Dr.Moreau 3995
36 فیلم ترمیناتور 1 The Terminator 3889
37 فیلم آپلو 13 Apollo 13‎ 2220
38 فیلم ترمیناتور 2 Terminator 2: Judgment Day 4305
39 فیلم ترمیناتور 4 Terminator Salvation 2931
40 فیلم ترمیناتور 3 Terminator 3: Rise Of The Machines ‎ 3908
41 فیلم پسر جهنمی 2: ارتش طلایی Hellboy II: The Golden Army 2984
42 فیلم مبارزه نهائی Armageddon 2364
43 فیلم لشگریان فضاپیما‏ 3 Starship Troopers 3: Marauder‎ 1751
44 فیلم مومیایی The Mummy 4281
45 فیلم ادوارد دست قیچی edward scissorhands 2196
46 فیلم بازگشت مومیایی The Mummy Returns 4320
47 فیلم مومیایی 3 The Mummy Tomb Of The Dragon Emperor 3126
48 فیلم همسران استپ فورد The Stepford Wives 2760
49 فیلم توی دریا 1 Into The Blue 3467
50 فیلم چه رویاهایی می آید What Dreams May Come 13912
51 فیلم شهر گناه Sin City 2461
52 فیلم قطب نمای طلایی The Golden Compass‎ 5205
53 فیلم ماسه فراموشی Sands Of Oblivion 1995
54 فیلم پسر جهنمی 1 Hellboy 1 3164
55 فیلم پسر جهنمی 2: ارتش طلایی Hellboy II: The Golden Army 1443
56 فیلم توی دریا 2 : صخره دریایی Into The Blue 2 : The reef 1793
57 فیلم دور زدن U Turn 3792
58 فیلم اره 2 Saw 2 2925
59 فیلم جدا مانده The Departed 3144
60 فیلم روز آموزش Training Day 2340
61 فیلم بی خوابی Insomnia 3771
62 فیلم بیل را بکش 1 Kill Bill: Vol. 1 2349
63 فیلم بیل را بکش 2 Kill Bill: Vol. 2 2442
64 فیلم زن افسونگر Femme Fatale 4333
65 فیلم اژدهای سرخ ( هانیبال 2) Red Dragon 3743
66 فیلم رستاخیز هانیبال ( هانیبال 1) Hannibal Rising 2023
67 فیلم سکوت بره ها ( هانیبال 3) The Silence Of The lambs 4524
68 فیلم هانیبال ( هانیبال 4) Hannibal 4341
69 فیلم زندگی پریشان Taking Lives 4667
70 فیلم سرپیکو Serpico 2890
71 فیلم زودیاک The Zodiac 2103
72 فیلم قرارداد The Contract 2631
73 فیلم محاصره The Siege 3510
74 فیلم آقای بروکز Mr. Brooks 2639
75 فیلم شوخی روز آوریل April Fool's Day‎ 1925
76 فیلم مفقودالاثر Untraceable 2380
77 فیلم سوئینی تاد آرایشگر پلید خیابان فلیت Sweeney Todd 2007
78 فیلم قتل عادلانه Righteous Kill 1892
79 فیلم ادیسون Edison 2668
80 فیلم تک تیرانداز واشینگتن D.C. Sniper 23 Days of Fear 2902
81 فیلم هفت Seven 2060
82 فیلم رمز داوینچی The Da Vinci Code 3386
83 فیلم باشگاه مشت زنی Fight Club 2882
84 فیلم اره 1 Saw 2707
85 فیلم اخطار Premonition 3027
86 فیلم وکیل مدافع شیطان Devil's Advocate 3899
87 فیلم 11:14 2678
88 فیلم ماندن Stay 2208
89 فیلم 88 دقیقه ‏‎88 Minutes‎ 4048
90 فیلم مظنونین همیشگی The Usual Suspects 4391
91 فیلم اثر پروانه ای 1 The Butterfly Effect 2382
92 فیلم اثر پروانه ای 2 The Butterfly Effect 2‎ 3633
93 فیلم استخوان خشک Bone Dry 1891
94 فیلم خانه نهم House Of 9 2708
95 فیلم اسارت Captivity 2706
96 فیلم زندگی دیوید گیل The Life Of David Gale 2681
97 فیلم عملیات سیاه Black Ops 2064
98 فیلم شکارچیان ذهن Mindhunters 6134
99 فیلم شماره 23 The Number 23‎ 2982
100 فیلم جبر Waz 2131
101 فیلم شهر تاریک Dark City 2811
102 فیلم ناشناس Unknown 2600
103 فیلم شكنجه گر Tortured 1976
104 فیلم گم شده The Vanishing 1950
105 فیلم کار بی ارزش Butterfly On A Wheel 2622
106 فیلم ذهن زیبا A Beautiful Mind 3648
107 فیلم باغ عدن Eden Log 3258
108 فیلم آمریکن پای 1 American Pie 10901
109 فیلم آمریکن پای 3 American Wedding 4831
110 فیلم آمریکن پای 4 American Pie: Band Camp 4976
111 فیلم آمریکن پای 5 American Pie: The Naked Mile 2465
112 فیلم آمریکن پای 2 American Pie 2‎ 3339
113 فیلم آمریكن پای 6 American Pie: Beta House 4846
114 فیلم بورات Borat 4947
115 فیلم دور انداختن احساس و جزیره دختران Miss Cast Away & The Island Girls‎ 2171
116 فیلم اون زن ، مرده She's The Man 3904
117 فیلم ماسک The Mask 3164
118 فیلم سیزده یار اوشن Ocean's Thirteen 2844
119 فیلم گلوله داغ 2 Hot Shots! Part Deux ‎ 4838
120 فیلم تعطیلات آقای بین Mr.Bean's Holiday 2326
121 فیلم چهل ساله باکره The ‎40 Year Old Virgin‎ 5327
122 فیلم ترسناک 2 Scary Movie 2‎ 1818
123 فیلم ترسناک 3 Scary Movie 3 2128
124 فیلم ترسناک 1 Scary Movie 2286
125 فیلم ترسناک 4 Scary Movie 4‎ 2093
126 فیلم بچه های سفید White Chicks 3510
127 فیلم اکنون شما را چاک و لری می نامم Chuck and Larry 1740
128 فیلم کارآگاه حیوانات 1 Ace Ventura Pet Detective 3087
129 فیلم کارآگاه حیوانات 2 Ace Ventura When Nature Callss 3859
130 فیلم بابای بزرگ Big Daddy 1952
131 فیلم با اسپارتان ها ملاقات کنید Meet The Spartans 3305
132 فیلم داخل یک دیوانه Meet Dave 1851
133 فیلم سر به سر زهان نذار You Don't Mess with the Zohan 3312
134 فیلم کلیک Click 6182
135 فیلم مرد بله Yes Man 1893
136 فیلم پرستیژ ( حیثیت ) The Prestige 4631
137 فیلم مسیر اشتباه گلینگری Glengarry Glen Ross 4311
138 فیلم بادیگارد The Bodyguard 7296
139 فیلم دریاچه نفرت Devil's Pond 2410
140 فیلم سرزمین شمالی North Country 2876
141 فیلم گناه اصلی Original Sin 15340
142 فیلم پاریس، تگزاس Paris, Texas 2663
143 فیلم نقطه سیاه Black Point 2166
144 فیلم پرواز یونایتد 93 United 93‎ 2369
145 فیلم بچه رزماری Rosemary's Baby 4092
146 فیلم تردست ( شعبده باز ) The Illusionist 2021
147 فیلم افسانه 1900 The Legend Of 1900‎ 2468
148 فیلم ژاکت The Jacket 8803
149 فیلم تصادف Crash 1994
150 فیلم افسانه های خزان Legends Of The Fall 4241
151 فیلم دختر از هم گسیخته Girl Interrupted 10601
152 فیلم مترجم The Interpreter 2264
153 فیلم پیانیست The Pianist 2195
154 فیلم چوپان خوب The Good Shepherd 4728
155 فیلم درخشش ابدی ذهن بی عیب Eternal Sunshine Of The Spotless Mind‎ 1619
156 فیلم داستان ژاپنی Japanese Story 2086
157 فیلم هکرها Hackers 3540
158 فیلم تا لحظه مرگ Until Death 2787
159 فیلم بی عیب Flawless 2309
160 فیلم پیرمردها سرزمینی ندارند No Country For Old Men 2044
161 یلم امپراطوری احساس In The Realm Of The Senses 5611
162 فیلم خداحافظ بافانا Good Bye Bafana 2126
163 فیلم در دره الاه In The Valley Of Elah 1888
164 فیلم انجمن سنگی Le Concile De Pierre 2292
165 فیلم بیست و پنج ساعت 25th Hour 2975
166 فیلم بیدار Awake 4302
167 فیلم 10,000سال قبل از میلاد - ‎10,000 B.C 3219
168 فیلم حافظه Memory 3573
169 فیلم کد 46 Code 46 2746
170 فیلم مورد عجیب بنجامین باتن The Curious Case Of Benjamin Button 1556
171 فیلم میلیونر زاغه نشین Slumdog Millionaire 1645
172 فیلم کد ( دزدی بزرگ ) ( The Code ( Thick as Thieves 3149
173 فیلم خواننده ( كتابخوان ) The Reader 4502
174 فیلم زیبای آمریکایی American Beauty 3053
175 resident evil اویل ۱ 1744
176 گاتیکا Gothika 2220
177 resident evil apocalypse اویل 2 2153
178 اره 3 saw 3 3211
179 The Fog مه 4092
180 the ring حلقه 1 2393
181 the ring two حلقه 2 2819
182 1408 2272
183 بلید 1 Blade 2163
184 بلید 2 Blade II 2306
185 بلید 3 Blade Trinity 2502
186 بلید 4 Blade House Of Chthon 3216
187 hide and seek قایم باشک 2236
188 resident evil extinction اویل 3 2380
189 اره 4 Saw IV 2310
190 Hills Have Eyes تپه ها چشم دارند 1 4535
191 اره 5 Saw V 2389
192 Hills Have Eyes 2 تپه ها چشم دارند 2 3127
193 همیشه میدونم تابستان گذشته چکار کردید Last Summer 1733
194 آرواره ها 1 Jaws 2227
195 آرواره ها 2 Jaws 2 2592
196 آرواره ها 3 Jaws 3 2876
197 آرواره ها 4 Jaws: The Revenge 2385
198 Silent Hill تپه ساکت ( تپه خاموش ) 2507
199 Pulse پالس 2142
200 Blood And Chocolate خون و شکلات 3348
201 گرفتار The Hitcher 3642
202 کشتی ران The Ferryman 1918
203 گرفتار 2 The Hitcher II: L've Been Waiting 2344
204 The Reaping درو 2116
205 The Invasion هجوم ( تهاجم ) 2090
206 The signal سیگنال 1910
207 Tooth And Nail وحشیانه 2131
208 Brotherhood Of The Wolf برادری با گرگ 3938
209 28 Weeks Later‎ 28 هفته بعد 3180
210 سرزمین هیچکس No Man's Land ‎ 2490
211 Stay Alive زنده بمون 3159
212 آینه ها Mirrors 2867
213 predator غارتگر 1 3365
214 predator 2 غارتگر 2 3516
215 shooter تیرانداز 2035
216 Leon, the Professional حرفه ای 2108
217 constantine کنستانتین 2264
218 قدیس The Saint 2834
219 Gone In 60 Seconds سرقت در 60 ثانیه 2987
220 The Matrix Reloaded ماتریکس 2 2956
221 The Matrix Revolutions ماتریکس 3 3255
222 The Matrix ماتریکس 1 2472
223 Domino دومینو 2800
224 Bad Boys پسران بد 1 3514
225 Bad Boys II پسران بد 2 3025
226 The Recruit تازه کار 3549
227 Lara Croft: Tomb Raider مهاجم مقبره 1 2090
228 Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life مهاجم مقبره 2 2359
229 مجازاتگر 1 The Punisher 2341
230 Smokin' Aces اسموکین ایسز 2466
231 Danny The Dog دنی سگه 3154
232 Next آینده 1841
233 من یک افسانه ام I Am Legend 3464
234 Basic پایگاه 2134
235 Dragon Wars نبرد اژدها 2112
236 Hot Fuzz پلیس متعصب 2702
237 Mr. & Mrs. Smith 2475
238 The Kingdom شاهنشاهی 2230
239 War جنگ 2033
240 Doomsday رستاخیز 2110
241 Hitman هیتمن 2635
242 Jumper جهنده 2402
243 Death Race مسابقه مرگ 2734
244 Iron Man مرد آهنی 2433
245 Sniper تک تیرانداز 2898
246 Mutant Chronicles سرگذشت تغییر پذیر 2010
247 شغل ایتالیایی The Italian Job 6103
248 Cyborg Soldier سرباز آهنی 2282
249 Babylon A.D بابیلون ای. دی 2697
250 Taken تیکن 2893
251 Wanted تحت تعقیب 2079
252 ایندیاناجونز و قلمرو جمجمه بلورین ‏ Indiana Jones‎ 1717
253 شوالیه ی تاریكی The Dark Knight 1972
254 بانکوک خطرناک Bangkok Dangerous 2250
255 بتمن آغاز می شود Batman Begins 2028
256 مکس پین Max Payne 2149
257 میزان آرامش ( ذره ای آرامش ) Quantum of Solace 1909
258 وثیقه Collateral 2884
259 دروغهای حقیقی Body of Lies 2350

خواب هایی را که دیده اید تعریف کنید !

محل تبلیغات شما