کف بینی - کف دست

 

تاریخچه کف بینی در جهان

کف بينی تاريخچه ای قديمی دارد و زادگاه آن شرق باستان است و بعدها با رونق گرفتن داد و ستد و بازرگانی احتمالاً از طريق يونان به کشورهای غربی راه يافت. اما با ظهور و گسترش دين مسيحيت با آن مخالفتهای شد و چون آن را نوعی جادوگری می دانستند ممنوع اعلام شد وهر کس را که به کف بينی می پرداخت مورد ضرب و شتم  و شکنجه قرار می دادند و به زندان می انداختند. در نتيجه از آن به بعد کف بينی توسط کوليها به حيات خود ادامه داد زيرا آنها در يک جا ساکن نبودند و امکان دستگری شان کمتر بود .

شکل و خطوط کف دست هرکس همانند اثر انگشت او منحصر به فرد است و هيچ دو انسانی را نمی توان يافت که خطوط کف دست آنها کاملا مشابه باشد. کف بينان معتقدند که کف دست هر کس اطلاعات بسيار زيادی  را راجع به شخصيت ، منش ، خصوصيات رفتاری ،  مدت عمر و حوادث و وقايعی را که در زندگی فرد رخ می دهد بيان می کند.

بر کف دست هر کس سه خط اصلی وجود دارد  که خط زندگی ، خط قلب و خط سر ناميده می شوند. چون اين سه خط کاملا مشخص و آشکار هستند احتمال هيچ گونه اشتباهی در شناسايی آنها وجود ندارد و در نتيجه نمام کف بينان  در مورد اطلاعاتی که اين سه خط به ما می دهند  نظرات تقريبا مشابهی دارند.