اسپورتیج - کیا

كيا اسپورتيج را مي‌شناسيد؟

 

گروه خودرو – شايد هنوز به اندازه گراندويتارا و هيوندايي توسان در خيابان‌هاي شهر ديده نشده، ولي به هر حال به عنوان شاسي بلندي كه تقريبا به تازگي به جمع شاسي بلندهاي وارداتي پيوسته، قابل توجه است.
 

 

 

اسپورتيج كه از محصولات جديد شركت كياموتورز كره به حساب مي‌آيد از موتوري 2700‌سي‌سي بهره مي‌برد و به‌واسطه آن توانايي توليد 173اسب‌بخار قدرت را دارد. اين خودرو در عرض 5/10ثانيه به شتاب صدكيلومتر مي‌رسد كه با توجه به وزنش شتابي مناسب دارد. با شاسي بلند كيا مي‌توان 179كيلومتر در ساعت گاز داد و چندان هم نگران سرعت نبود چرا كه اسپورتيج از سيستم‌هاي ايمني ترمز نظير ABS و ESP بهره مي‌برد و به لحاظ ايمني بالا نيز موفق به كسب پنج ستاره از NHTSA آمريكا شده است.
اين شاسي بلند البته مصرف سوخت بالايي دارد به نحوي كه طي هر صدكيلومتر سيكل تركيبي 2/10ليتر بنزين مي‌سوزاند اين در شرايطي است كه مصرف سوختش در صدكيلومتر سيكل برون شهري كمتر از 2/100ليتر بوده اما در شهر بيش از اين ميزان، بنزين مي‌بلعد.
اسپورتيج به لحاظ نوع طراحي داخلي و فضاي حجيمي كه دارد خودرويي خانوادگي است و براي مسافرت مناسب به نظر مي‌رسد. اين محصول شباهتي محسوس با سانتافه هيوندايي دارد اما بايد با شاسي‌بلندهاي ديگري مانند هيونداي توسان و سوزوكي گراند ويتارا به عنوان رقبايي جدي رقابت كند.
اسپورتيج هم‌اكنون به صورت خودرويي كامل (CBU) وارد كشور شده و با توجه به تعرفه 90درصدي واردات، با قيمت 38ميليون و 7000هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول