خودروی 15 A - خودرویی چینی

گروه خودرو- خودروي 15 A را طي چند ماه آينده در خيابان و بزرگراه‌هاي شهر مشهد خواهيد ديد. اين خودروي چيني صندوقدار كه برند آن متعلق به شركت چري است. از دو سال‌ونيم پيش پروژه توليد آن در كارخانه سواري‌سازي سناباد آغاز شد، ولي روند سريعي، براي توليد و عرضه به بازار خودرو كشور، به دليل مسائل و مشكلاتي كه براي حضور چري در ايران پيش آمد، طي نكرد.
 

توليد خودروي 15 A در ايران دومين پروژه اين شركت چيني بعد از 21 S است كه هرچند 21 S كه قرار بود با همكاري ايران خودرو توليد شود به سرانجام نرسيد، اما خط توليد 15 A بالاخره توسط محمود احمدي‌نژاد افتتاح شد.
ايران خودرو با مشاركت يك شركت خصوصي(سناباد خودرو) كه سهم اصلي به اين شركت اختصاص دارد، 15 A را در كارخانه سواري سناباد كه در 233 كيلومتري مشهد و در شهرك صنعتي مجموعه‌سازي توس قرار دارد، توليد مي‌كند. اين خودرو چندي پيش در شهر مقدس مشهد پيش فروش شد و طي چند ماه آينده به طور رسمي وارد بازار خودروي اين شهر مي‌شود.
اما آگاهي از مشخصات اين خودروي چيني خالي از لطف نيست. 15 A كه در چين به نام Cowin شناخته شده، خودرويي با موتوري 1600 سي‌سي است كه قرار است با قيمت 12 تا 133ميليون تومان به بازار عرضه شود. حجم باك اين خودرو 55 ليتر بوده و مصرف سوخت آن در 100 كيلومتر سيكل تركيبي 5/7 ليتر مي‌باشد.
اين خودرو كه در كلاس C قرار دارد در چين به صورت دوگانه‌سوز توليد شده، اما در ايران به صورت بنزين‌سوز و دوگانه‌سوز عرضه مي‌شود. ترمز جلو 15 A ديسكي و عقب كاسه‌اي است. حداكثر توان موتور اين خودرو نيز 87 اسب بخار مي‌باشد. همچنين آپشن‌هايي همچون ABS و EBD مي‌تواند به صورت سفارشي در 15 A نصب شود.
مديرعامل گروه صنايع توليدي سناباد خودرو توس چندي پيش اعلام كرد كه 260 دستگاه از خودروي 15 AA توليد كرده كه در مهرماه امسال وارد بازار خواهد شد.

 

 

تهیه و تنظیم : گروه اینترنتی نیک صالحی

www.niksalehi.com

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول