لکسوس

لکسوس
نوع شرکت بخش
تأسیس ۱۹۸۹
دفتراصلی تویوتا آی چی، ژاپن
شخصیت اصلی مارک تمپلین
زمینه فعالیت خودرو
محصولات خودروهای لوکس
تابع تویوتا
وبسایت تارنمای رسمی لکسوس

 

لکسوس مدل LF-A سال ۲۰۰۷.

لکسوس (به انگلیسی: Lexus) و (به ژاپنی: レクサス) زیر مجموعه ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد. لکسوس در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتماد ترین خودرو در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر J.D.Power شناخته شده - تعدادی از مدل های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه گردیده است(LS-RX-ES-GS).

 

تاریخچه

ساخت خودرویی لوکس برای رقابت با سایر خودروهای لوکس دنیا در جلسه ای با حضور مدیرعامل وقت شرکت تویوتا "ایجی تویودا" در آگوست 1983 گرفته شد. در ماه می 1985 تیمی جهت توسعه بررسی ها و مطالعات انجام شده و پیدا نمودن نقطه شروع به کالیفورنیا در امریکا سفر کردند. در جولای همان سال ساخت اولین خودروی لکسوس با نام LS400 در دستور کار قرار گرفت. ماه می سال بعد یعنی 1986 زمان تست اولین خودروی تولید شده لکسوس در بزرگراه های آلمان بود. در سپتامبر همان سال شروع گسترده تست خودروی ساخته شده لکسوس در خیابان های امریکا شروع شد و در ژانویه سال 1989، خودروهایLS400 و ES250 و در نمایشگاههای خودروی دیترویت و لوس آنجلس آمریکا رونمایی شد و از سپتامبر همان سال فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.

در ژانویه سال 1990 LS400 در بین 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه جون سال 1990 نیز خودروی لکسوس به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید.

[منبع: وبگاه فارسی لکسوس - ایران]

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید