نیسان مورانو

مورانو را بهتر بشناسيم

 

شاسي‌بلندها در كل خودروهاي خاصي هستند. محصولاتي كه شايد بيش از هر نقطه ديگري در دنيا، به مذاق مردم آمريكاي شمالي خوش مي‌آيد.
 

هرچند شاسي‌بلندها در شمار محصولات گران‌قيمت بازار قرار دارند اما ظاهرا ذائقه مردم آمريكاي شمالي به مشتريان ايراني نيز سرايت كرده و ميل قشري خاص از جامعه كشور را به سمت اين نوع خودروها چرخانده است. در اين بين نيسان مورانو وضعيتي نسبتا عجيب را در بازار ايران تجربه مي‌كند.
اين محصول وارداتي هم توسط پارس‌خودرو وارد شده و هم به واسطه نمايندگي‌هاي خصوصي مجوز ورود به كشور را گرفته است. اين خودرو از موتوري سه‌هزار و 500 سي‌سي بهره مي‌برد كه به واسطه آن توانايي توليد 2455 اسب بخار قدرت را دارد. مورانو در دو حالت دستي و اتوماتيك به بازار عرضه مي‌شود و به سيستم ترمز ABS و ABD همچنين چندين ايربگ مجهز است. اين محصول به لحاظ وزن سنگين و حجم موتور بالايش بنزين زيادي را مي‌سوزاند. مصرف سوخت مورانو در 100 كيلومتر شهري به 2/17 ليتر، در سيكل اتوبان،‌5/9 ليتر و در سيكل تركيبي متوسط نيز به 3/12 ليتر مي‌رسد. مورانو هم‌كلاس با خودروهايي مانند هيونداي سانتافه، پرادو و پاجرو است. نكته عجيب در مورد اين شاسي‌بلند اينكه هم‌اكنون با دو قيمت متفاوت در بازار ايران خريد و فروش مي‌شود. پارس‌خودرو مورانو را 74ميليون و 900هزار تومان مي‌فروشد، اما واردكننده‌هاي بخش‌خصوصي اين خودرو را با قيمت 64ميليون تومان در كشور به فروش مي‌رسانند. اين در حالي است كه مسوولان پارس‌خودرو معتقدند اين اختلاف قيمت با توجه به آن كه مورانوهاي وارداتي آنها از گارانتي بهره برده و با جغرافيا و آب و هواي ايران تناسب دارد، طبيعي به نظر مي‌رسد.

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه