هيونداي سانتافه يا كيا سورنتو؟

كيا و هيونداي به‌رغم هموطن بودنشان، رقيب يكديگر نيز به حساب مي‌آيند و دامنه رقابت اين دو كره‌اي به ايران نيز كشيده شده است.

به نحوي كه هم‌اكنون بخش قابل توجه و نسبتا چشمگيري از خودروهاي وارداتي به كشور به محصولات كيا و هيونداي اختصاص دارد، امروز به سراغ مقايسه فني دو نماينده شاسي بلند آنها در بازار داخل رفته‌ايم، يعني كياسورنتو و هيونداي سانتافه. اولين تفاوت قابل توجه اين دو خودرو به حجم موتورشان مربوط مي‌شود. سورنتو با موتوري حدودا 3400 سي‌سي، 244 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند در حالي كه سانتافه با حجم موتور 2700 سي‌سي‌اش، تنها توانايي توليد 188 اسب بخار قدرت را دارد. با سانتافه مي‌توان سرعت 175 كيلومتر در ساعت را تجربه كرد، اما پشت فرمان سورنتو تا 189كيلومتر در ساعت مي‌توان گاز داد. اين خودرو حدود 60 كيلوگرم از نماينده هيونداي سنگين‌تر است.
شما با سورنتو در عرض 2/9 ثانيه به شتاب صدكيلومتر خواهيد رسيد، اما سانتافه در اين زمينه وقت‌گيرتر بوده و براي رسيدن به شتاب مذكور 7/111 ثانيه وقتتان راتلف مي‌كند. از جنبه مصرف سوخت سورنتو به‌رغم حجم موتور بالاتر، بنزين كمتري را مي‌سوزاند. اين شاسي‌بلند در هر صدكيلومتر تركيبي 2/9 ليتر بنزين مي‌بلعد در حالي كه سانتافه در همين سيكل، مصرف سوختي برابر 6/10 ليتر دارد. حجم باك سانتافه 75 و سورنتو 80 است. هر دو محصول از سيستم‌هاي ايمني نظير ترمز ضدقفل (ABS) و ايربگ بهره برده و دنده اتوماتيك به حساب مي‌آيند. اين در حالي است كه سانتافه به سان روف (سقف شيشه‌اي متحرك) نيز مجهز است. هم‌اكنون كياسورنتو با قيمت 49ميليون و 700هزار تومان در بازار داخل به فروش مي‌رسد و هيونداي سانتافه نيز قيمتي برابر با 52ميليون و 900هزار تومان را دارا است، البته نوع دنده معمولي سانتافه نيز به بازار كشور عرضه شده كه با قيمت 50ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه

insert_link

local_library هماهنگ کردن اندازه لب و يا فرم دادن به آ

insert_link

local_library هماهنگ کردن اندازه لب و يا فرم دادن به آ

insert_link

local_library love is - فكر نكنيد كه بچه دختره يا پسر