کودکان از نگهداری همستر خودداری کنند!

کودکان به دلیل ریسک بالای ابتلا به انواع بیماریها نباید جوجه تیغی، همستر، جوجه، مارمولک یا لاک پشت را در خانه نگهداری کنند. در کنار این مسئله که آنها می توانند حامل میکروب های بسیار خطرناک و گاه کشنده ای باشند، بیشتر از سگ و گربه ها نیز مستعد چنگ زدن و گاز گرفتن هستند که بویژه برای کودکان زیر 5 سال خطر بیشتری خواهد داشت. 

این کودکان آسیب پذیرترند زیرا سیستم ایمنی ها در حال تغییر و تکامل است بعلاوه در این سنین آنها بیشتر دست خود را در دهانشان می کنند. این بدین معنی است که خانواده هایی که دارای کودک زیر 5 سال هستند، باید از نگهداری حیوانات غیرخانگی این چنینی بپرهیزند و از تماس کودکان با این حیوانات در مکانهای مختلف خودداری شود. 

یکی از پزشکان می گوید: بسیار از والدین به هیچ وجه اطلاعی از ریسک آلودگی های مختلف این حیوانات ندارند. برای مثال 11 درصد از ابتلا به بیماری سالمونلا به دلیل تماس با مارمولک، لاک پشت و دیگر خزندگان بوجود می آید. همستر نیز ممکن است حامل این باکتری باشد که باعث ابتلا به اسهال بسیار شدید، تب و دل پیچه می شود. 

باکتری سالمونلا در میان جوجه مرغ نیز دیده شده و این در حالی است که کودکان جوجه ها را می بوسند یا لمس می کنند. 

دکتر بوچینی می گوید به تازگی کودکی مبتلا به سالمونلا را درمان کرده است که این باکتری از مارمولکی از خانواده ایگوآنا به او منتقل شده ، در حالیکه ای حیوان در خانه نگهداری می شده و اجازه عبور و مرور در خانه را نیز داشته است. کودک 4 هفته در بیمارستان بستری شده بود. 

جوجه تیغی همانطور که مشخص است بخاطر تیغش خطرناک است زیرا این تیغ بعد از فرورفتن در پوست میتواند میکروبی را به بدن منتقل کند که باعث تب، شکم درد، خارش و جوش می شود. 

با نظارت و پیشگیری هایی از قبیل شستن دست، تماس کودکان با حیوانات چیز خوبی است ام بهتر است خانواده ها صبر کنند تا فرزندشان بزرگ شود و سپس برای او حیوان خانگی تهیه کنند. 

دیگران که از این دست حیوانات در منزل نگهداری می کنند باید با یک دامپزشک درباره ریسک نگهداری حیوانات صحبت کرده یا به دنبال خانه جدیدی برای حیوان خود باشند. 

در آمریکا در حدود 4 میلیون خانواده صاحب حیوان خزنده هستند و دامپزشکان می گویند خیلی از والدین بدون هیچ گونه تحقیقی اقدام به خریداری این حیوانات می کنند و بعد از گذشت چند ماه درباره اش پرس و جو می کنند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library چند نکته جالب در مورد نگهداری گل‌ها و گی

insert_link

local_library آموزش ؛ نگهداری ؛ کاشت و پرورش گل و گیاه

insert_link

local_library نگهداری از درختچه توری

insert_link

local_library نگهداری از گیاهان در سرما