غلبه بر استرس

بزرگترین تهدید برای سلامتی بشر بیماری قلبی یا سرطان نیست. این عواقب استرس غیرقابل اجتنابی است که مسبب یا تشدید کننده آن بیماری ها شده و منجر به مرگ انسان می شود. در اینجا با هم روشهای دوری کردن از استرس به سبک چند فرد مشهور و موفق آمریکایی را مرور می کنیم. راز آرامش آن ها را بدزدید و در زندگی خود بکار ببرید! 

در لحظه بحران، همه چشمها به سمت شما هستند: کارهای مشکل را تبدیل به امور روتین و غیر مهم کنید. چانسی بیلاپس یکی از بازیکنان گارد تیم بسکتبال دیترویت پیستونز فرمول خود برای دستیابی به موفقیت در نیمه های چهارم هر بازی را این گونه شرح می دهد: من میدانم که پرتاب سختی است اما به آن لحظه فکر نمی کنم. اگر بیشتر به خودم فشار بیاورم تبدیل به مسئله روانی خواهد شد. هر بار در آغاز یک چهارم همان پرتاب آزاد را انجام می دهم. به حلقه تمرکز می کنم. چهار دریبل می زنم و توپ را می چرخانم و پرتاب می کنم. طوری که هر بار مثل یک کار روتین باشد. این حالت ، شرایط را برایم آرام می کند. 

نگرانید که شریک اشتباهی را انتخاب کنید؟ از خودتان چند سئوال ضروری را بپرسید: آیا واقعا جذب او شده اید؟ با هم کنار می آیید؟ آیا مغرور نیست؟ آیا با مردم خوب رفتار می کند و درباره روابط گذشته اش با دید مثبت یاد می کند؟ آیا نقایص خانواده اش را می شناسد و سعی می کند قدمهای خود را درست تر بردارد؟ آیا اهل تقسیم کردن و به اشتراک گذاری است؟ اگر شما به این سئوالها پاسخ مثبت می دهید، شخص با ملاحظه و مسئولی را در کنار خود دارید. این جملات را دکتر جان فن اپ یکی از پزشکان اوهایو می گوید که صاحب کتاب: چطور از ازدواج با یک آدم نادان جلوگیری کنیم، نیز هست. 

وقتی رییس با شما دعوا مرافعه می کند: مرخصی ساعتی بگیرید! وقتی در میانه نبرد هستید، خارج شوید و دستهای خود را بشویید. وقتی در هنگام عصبانیت کنار بکشید، این شانس را یافته اید که حرف نادرستی نزنید. در تنهایی خود غمگین و عصبانی شوید تا احساساتتان بروز پیدا کند در این حالت عمر این احساسات کوتاه می شود. سپس به سمت رییس بروید و با لحن مثبتی بگویید برای حل مشکل چه می توانید بکنید، این لحن همکاری بر رییس شما اثر خواهد گذاشت. این گفته های ملیسا بلکر ، یکی از استادان دانشکده پزشکی ماساچوست است. 

پدرتان مرده است و نمی دانید چه کنید؟ هفته ای دو روز را به گریستن اختصاص دهید. غلبه بر غم ساده است مگر اینکه شما برای غیر از آن نقشه بکشید، بخصوص در اولین ماههای بعد از تدفین. وقتی کنترل این پروسه را در دست داشته باشید، از تاخیر و ماندگاری و گره کور شدن آن جلوگیری کرده اید. اول صبح که کسی مزاحم شما نیست، 5 دقیقه وقت بگذارید و پیاده روی کنید، عکسهای قدیمی او را ببینید و از خود بپرسید چه را از دست داده اید و تاثیر آن چه خواهد بود؟ با زندگی خود کنار بیایید و این مسئله را حل نشده باقی نگذارید. (مایکل مک کی، از پزشکان روانشناس کلینیک سلولند) 

درباره اولین ملاقاتتان استرس دارید؟ از او بپرسید که چه چیزی را درباره بهترین دوستانش می پسندد؟ روابط عاطفی برای زنان می تواند منبع مباهات و جذابیت باشد، اما وقتی شما سعی کنید به زندگی او نفوذ کنید،در واقع سعی در درک کردن او کرده اید و هر کسی دوست دارد که درک شود. این می تواند کشش زیادی بین شما ایجاد کند. 

فرزندتان استرس دارد اما دلیلش را نمی گوید؟ او را به یک ماشین سواری طولانی ببرید زیرا گردش با ماشین بسیار شخصی است و کار دیگری غیر از حرف زدن نمی توان انجام داد سپس به شکل تصادفی سر صحبت را باز کنید تا بفهمید مشکل از کدام یکی است؟ مدرسه، خانواده، دوستان. در این صورت حل مشکل راحت تر خواهد بود.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library اثرات وضو بر چاکراها

insert_link

local_library انرژی چیست و چرا بر روی مراکز انرژی ما(چ

insert_link

local_library تکنیک های ساده وتاثیر بر روی زیبایی چشم

insert_link

local_library رنگ چشم بر ديد انسان تاثير دارد