نکاتی برای ایمنی در تنها سفر کردن

مسافرت آن هم به تنهایی به این معنی است که به قلب خود اجازه نفس کشیدن بدهید و از لذت آزادی کامل خود بهره ببرید. شما کاملاً اختیار خود را در دست خواهید داشت، کسی به شما غر نخواهد زد. کسی انتظارتان را نمی کشد، میتوانید هر چه خواستید بخورید و هر زمانی خواستید بخوابید. در هنگام تنها سفر کردن برای هر کاری استقلال دارید و می توانید طبیعت را تجربه کنید. بهترین چیز این است که مجبور نیستید به میل دیگران ساک خود را سنگین ببندید. اشخاص جدیدی را می بینید، مناطق جدیدی را کشف می کنید، از سر و صدا و گفتگوهای مسافرت گروهی در امانید. با خیال راحت گشت و گذار می کنید و هر چقدر بخواهید استراحت می کنید. به خاطر همین دلایل بی شمار که برای بودجه شما مناسب است و آرامش ذهنی تان را به همراه دارد، خیلی از مردم تمایل دارند که به تنهایی سفر کنند. 

اما این کار ریسک بالایی دارد و باید خیلی مراقب باشید. حتی ممکن است ترسناک باشد پس شما باید در امنیت باشید. در اینجا نکاتی را یادآوری می کنیم که هرگز نباید قبل از سفر به تنهایی فراموش شوند. 

1-درباره مقصد تحقیق کنید
بسیار مهم است که درباره مقصدتان تحقیق کاملی به عمل آورید. در اینترنت یا مجله های مربوطه جستجو کنید. می توانید به انجمن هایی در این مورد بپیوندید و سئوال کنید. بعد از تحقیق، تمام چیزهای مهم را در ساک خود بگذارید. ویزا، پاسپورت و ملزومات سفر و لوازم پزشکی را در دسترس نگه دارید. ساک خود را سبک جمع کنید و از گذاشتن وسایل غیرضروری حتما خودداری کنید. 

2-وقت شناس باشید
وقتی نقشه و لوازم سفر آماده شد، زودتر به فرودگاه بروید و کنترل های مخصوص فرودگاه را زودتر بگذرانید. هرگز استرس به خود راه ندهید. اگر ممکن است هتل را از قبل رزرو کنید تا قدمهای بعدی را با اطمینان بردارید. 

3-گوش به زنگ و ایمن باشید
 یکی از مهترین موارد این است که تا جای ممکن گوش به زنگ باشید. به آنچه در اطرافتان می گذرد توجه کنید. اگر حسی درباره اتفاق ناخوشایندی دارید، سریع تصمیم درست را بگیرید. مراقب دزدان و جنایتکاران باشید. پول نقد زیادی حمل نکنید و بیشتر چک مسافرتی داشته باشید و در صورت وقوع دزدی شرکت کارت اعتباری و پلیس را خبر کنید. تلفن های ضروری را علاوه بر موبایل در یک دفترچه همراه داشته باشید زیرا ممکن است مشکلات آنتن دهی یا خالی شارژ باطری برای گوشی تان پیش آید. 

4-به دیگران سفرتان را اطلاع دهید
 قبل از حرکت، به دوستان یا خویشاوندان خود بگویید که قصد سفر به تنهایی را دارید و اینکه کجا می روید و چه زمانی قصد برگشت دارید. 

5-امنیت بیشتر 
هتل را خوب بررسی کنید و سپس رزرو کنید، اگر شهرت خوبی ندارد آن را ترک کنید. شبها سفر نکنید و در هنگام آشنا شدن با اشخاص جدید مراقب باشید که جزییات سفر و اطلاعات شخصی تان را در اختیارشان قرار ندهید. 

6-بودجه 
 مراقب بودجه خود باشید زیرا تنها سفر کردن می تواند حتی هزینه های بیشتری به گردنتان بیندازد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library راه هایی برای کنترل خشم!