تاريخ تعويض بعضي مواد

تعويض مواد و وسايلي كه انسان در زندگي با آن سر و كار دارد لازم است. اما شناخت زمان مناسب تعويض براي جلوگيري از صرف هزينه نيز ضروري مي باشد. يكي از مهمترين دلايل تعويض مواد برخورداري از عملكرد مطلوب آن است و دليل ديگر آن جلوگيري از آسيب هاي ناشي از فرسودگي مي باشد. شايد سومين دليل را نيز بتوان ايجاد تنوع دانست، هر چند كه دو دليل اول منطقي تر و تاثير گذار تر به نظر برسد.

كاهش آلرژي با تعويض بالش بعد از يك سال: چربي مو و سر جذب بافت بالش مي شود و بعد از يك سال استفاده تبديل به بستر يا محيطي براي كشت باكتري ها مي گردد. اين دسته از باكتري ها توليد ذرات بسيار ريزي مي كند كه مي تواند آلرژي زا باشد . لذا براي جلوگيري از بروز آلرژي بهتر است هر يكسال يكبار بالش خود را عوض كنيد.
تعويض تشك هر 5 تا 10 سال يكبار: براي داشتن خواب عميق تر بهتر است تشك خود را هر 5 تا 10 سال يكبار عوض كنيد. تشك هاي خوب اغلب 9 تا 10 سال دوام دارد . اما بهتر است هر 5 تا 7 سال يكبار تعويض شود، به خصوص اگر خواب راحتي نداريد . اين امر به رهايي شما از كمر درد نيز كمك مي كند.
دستگاه تهويه خود را تا هر زمان كه كار مي كند حفظ كنيد به شرط اينكه.....: با نگهداري صحيح مثل سرويس سالانه مي توانيد دستگاه را تا 15 سال حفظ كنيد. بهتر است هر 6 هفته يكبار فيلتر دستگاه را بازديد كنيد(به خصوص در هواي مرطوب). اگر آلودگي سطح فيلتر را فراگرفته مي توانيد آن را بشوييد يا حتي تعويض كنيد. 
مكمل هاي ويتاميني را بعد از 2 سال دور بياندازيد: آزمايشات نشان مي دهد كه اغلب مكمل هاي غذايي حتي  اگر در محيط سرد و خشك نگهداري شود ، بعد از 3 سال بايد دور انداخته شود.  و اگر داراي تاريخ انقضا نمي باشد 2 سال بعد از خريد ديگر از آن استفاده نكنيد.
خاموش كننده هاي آتش هر 10 سال يكبار بايد عوض شود: نوع قابل حمل اين دستگاه ها با گذر زمان فشار لازم و كافي خود را ازدست مي دهد و غير موثر مي شود،حتي اگر استفاده نشود.اگر اين دستگاه ها قابل شارژ است هر 6 سال يكبار آن را سرويس كنيد، يا هر زمان كه فشار آن كم شد.
براي حفظ تخته گوشت خرد كن از انواع باكتري ها و عدم نياز به تعويض ....: بهتر است بعد ازهر بار استفاده از آن با آب گرم و مواد شست و شودهنده تميز شود و بعد در محلول حاوي يك بخش سركه سفيد و 4 بخش آب ، به مدت 5 دقيقه نگهداشته شود. سپس با آب شستشو داده شود و خشك گردد. اين روش استفاده و نگهداري سبب مي شود كه حتي علي رقم وجود ترك و شكاف در تخته ، ايمن از باكتري ها بتوان تا هر زمان از آن استفاده كرد.
محلول لنز چشم را هر 3 ماه يكبار عوض كنيد: زماني كه جعبه لنز باز شود ، جرم ها و آلودگي ها به راحتي مي تواند روي لنز قرار گيرد و باعث عفونت شود. لذا بهتر است هر 3 ماه يكبار حتما محلول لنز را تعويض كنيد. 
مسواك دندان را هر 3 تا 4 ماه يكبار عوض كنيد: زيرا فرچه فرسوده و كهنه نمي تواند به طور موثر باعث پاكيزگي دندان ها شود. پس بهتر است در صورت هر نوع تغيير در فرچه مسواك آن را عوض كنيد. 
مواد آرايشي چشم را  6 ماه بعد از استفاده دور بياندازيد: ريمل، خط چشم، سايه چشم و هر آنچه براي زيبايي چشم استفاده مي كنيد، به دليل استفاده مرتب و برخورد با مژه ها مي تواند به راحتي  آلوده به ميكرب شود. ساير لوازم آرايشي مايع كه در تماس با چشم نيست، نظير كرم پودر تا 2 سال قابل استفاده است. محصولات آرايشي پوست خشك مثل پودر و ساير مواد آرايشي مربوط به لب  تا 3 سال قابل استفاده است.
كرم هاي ضد باكتري را بعد از 1 سال دور بياندازيد: آنتي بيوتيك ها تا بيش از 1 سال قابل استفاده است اما آن دسته از آنتي بيوتيك ها كه به صورت پماد وجود دارد ممكن است خاصيت خود را بعد از مدتي از دست بدهد، پس بهتر است بعد از يك سال تعويض شود.
استفاده از شامپوي شوره سر تا  3 سال امكان پذير است:  اغلب شامپوهاي تجويزي پزشك تا تاريخ انقضاي پيشنهادي آن قابل استفاده است. اضافه كردن آب به قوطي تقريبا خالي شامپو براي استفاده از آخرين مقدار آن ، باعث رقيق شدن محلول و عدم تاثير آن شود. لذا بهتر است ته مانده اين شامپو ها را بعد از چند روز دور بريزيد. 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library مواد آرايشي نفوذ كرده درمنافذ پوستتان

insert_link

local_library انتقال مواد محلول در گیاهان

insert_link

local_library مواد معدنی در گیاه

insert_link

local_library توصيه‌هايي براي نگهداري مواد غذايي در يخ