آسیب به موها با استفاده زياد از ژل و حالت دهنده‌ها

يک متخصص پوست و مو گفت: استفاده زياد و درازمدت از حالت دهنده‌هاي مو همانند ژل، موس و ... باعث آسيب به ريشه و ريزش مو مي‌شود. دکتر اميرهوشنگ احساني عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران درگفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه علوم پزشکي تهران، در مورد ترکيبات مواد حالت‌دهنده، بيان کرد:استفاده موردي و کم از حالت دهنده‌هاي مشکل خاصي براي ريشه مو به همراه ندارد، چرا که از سطح پوست سر جذب نمي شود.

وي بدفرمي، از دست دادن حالت، شکنندگي مو و گاه موخوره را از پيامدهاي استفاده زياد از حالت دهنده‌ها عنوان کرد و گفت: استفاده زياد و نامناسب از حالت دهنده ها ابتدا باعث آسيب ديدگي تنه مو و در نهايت باعث ريزش مو مي شود.

دکتر احساني در ادامه در مورد حالت دهنده‌هاي طبيعي مانند ژل‌هاي کتيرايي، با بيان اينكه داروهاي گياهي نقش خارجي بر مو دارند و آثار سوئي در درازمدت ندارند، گفت: با اين وجود استفاده زياد و نامناسب از کتيرا که ماده طبيعي است مي تواند باعث خرابي ساقه مو و از بين بردن شفافيت و درخشندگي آن شود.

وي با اشاره به اين مطلب که استفاده مناسب از سشوار و اتوهاي مو عوارضي به همراه ندارد يادآور شد: مو نيز مانند ديگر بافت ها به تغييرات ناگهاني دما حساس است و اگر مو در مدت کوتاهي در معرض حرارت زيادي قرار گيرد باعث آسيب تند مو مي شود.

اين متخصص پوست در پايان توصيه کرد: براي آسيب کمتر موها هنگام استفاده از سشوار و اتو، موها حتما خشک و آب گرفته باشند و حتي المقدور از درجه حرارت هاي کم استفاده شود تا اختلاف درجه حرارت باعث آسيب ديدگي مو نشود.

منبع: دوخت

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی