تعبیر خواب - تعبیر خواب ترازو

ترازو

محمدبن سيرين گويد: ترازو در خواب قاضي است. اگر بيند ترازوي نو داشت يا كسي بدو داد، دليل كه در آن موضع قاضي و فقيهي پاك دين بود و كفه ترازو، سمع قاضي است و دِرَم ها كه در آن بود، خصومت است، كه نزد قاضي كند و سنگهاي ترازو، عدل و داد است كه در ميان خصمان كند، به وقت حكومت. اگر بيند كه ترازو ايستاده است، چنانكه هيچ جهت ميل نداشت، دليل كه قاضي عدل كند. اگر بيند ترازو راست نبود، دليل كه قاضي راست  و منصف نبود و در حكومت ميل مي كند.

ابراهيم كرماني گويد: اگر ديد عمودِ ترازو بشكست، دليل كه قاضي آن ديار بميرد. اگر بيند ترازو زياده و نقصان است، دليل كه در عدل و انصافِ قاضي زياده و نقصان است.

جابر مغربي گويد: يكسو كردن ترازو در خواب، رستن قاضي است از عذاب دوزخ.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: ترازو در خواب هاي ما قاضي است. ترازو در خواب هاي ما نشان ترس از بازخواست و اجراي عدالت است و واهمه اي که ما از داوري درباره خويشتن داريم. سنگ هاي ترازو نقاط ضعف و قوت ما هستند که اگر يک روز پاي داوري به ميان کشيده شد با ارائه آن دلايل مي توانيم از خود دفاع کنيم. ترازو هر قدر بزرگتر باشد گوياي ترس بيشتر و خطاي بزرگتر و نهاني ما است. اگر در خواب ترازوئي خيلي بزرگ ديديم حادثه اي بزرگ اتفاق مي افتد. اگر ترازو آن قدر کوچک بود که در دست جا مي گرفت گوياي جسارت و گستاخي ما است. برخي از معبران نوشته اند ترازو سرنوشت و قضا و قدر است و حوادثي را خبر مي دهد که وقوع آن ها در اختيارما نيست.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن ترازو ازجانب فاسق و فراغت وسعادت بايد

// //

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول