مجموعه کامل انواع سنگ های انرژی بخش - قسمت آخر

کريزوکولا (Chrysocolla)

فرمول شیمیایی :  CuSiO3.nH2O

خواص درماني: براي درمان عفونتها و تورم هاي سينوس لوزتين، حنجره و ريه عالي است. اين بلور رشد نيروهاي بدن مي شودگونه هاي مختلف تورم از قبيل سوختگيها و سندرم بيماريهاي روده اي را بهبود مي بخشد و همچنين به خونسرد بودن ما ياري مي رساند. قادر به تنظيم سيستم هاي عصبي، قلب، پانکراس و متعادل کننده آنهاست. علاوه بر آن هماهنگ کننده قند خون و هورمونها بوده و به درمان آن کمک مي کند. مشکلات هضمي، دردهاي استخواني، بيماريهاي آرتروزي،دردهاي ماهيچه اي، اسپاسم ها، زخم معده و بيماريهاي خوني بوسيله اين سنگ بهبود مي يابد (نوبري. ر، 2005).

 

کلسدوني (Chalcedony)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درماني: کاهش زودرنجي، غم، هيجان و کمک به درمان سرطان خون (لوسمي)، مشکلات بينايي از فوايد استفاده از اين بلور مي باشد (Peaceful mind, 2006).

 

کلسيت آبي (blue Calcite)

فرمول شیمیایی : CaCO3

خواص درماني: آرام بخش و براي درمان تورم گلو، معالجه ريه و بيماريهاي تيروئيد کاربرد دارد. براي کم کردن فشارهاي عصبي و منفي بافي و همچنين متعادل کردن فشار خون کمک مي کند (نوبري. ر، 2005).

 

کلسيت سبز (green Calcite )

فرمول شیمیایی : CaCO3

خواص درماني: تحريک کننده غدد تيموس و باعث مي شود بدن عفونت را از خود بيرون کند. به سيستم ايمني کمک مي کند. همچنين سيستم عصبي را متعادل کرده و به حالت اول برمي گرداند و باعث کم شدن فشار عصبي و ضربان شديد قلب شده، قلب را قوي و داراي ريتم طبيعي مي کند (نوبري. ر، 2005).

 

کوارتز شفاف (Transparent Quartz)

فرمول شیمیایی : SiO2

کوارتز شفاف يا ((سنگ شفابخش)) نوعى کريستال است که براى همه نوع درمان به کار مى رود . هر سنگ کوارتز در واقع نيرو و انرژى خاصى دارد و از خاصيت شفابخشى ويژه اى برخوردار است . وقتى که کودک تکه اى از اين سنگ را در دست  مى گيرد ، انرژى آن يا خيلى آهسته تخليه مى شود يا خيلى سريع و ناگهانى . در حين خالى شدن انرژى سنگ ، کودک احساس مى کند که گويا در معرض يک شوک الکتريکى ملايم قرار گرفته است . همين انرژى طبيعى ، کافى است که هر گونه احساس ناراحتى و غم از کودک دور شود و حالت منفى احساسى در او تغيير کند و احساس شادابى و نشاط کند . هر تکه از سنگ کوارتز شفاف داراى خاصيت درمانى خاصى است و او مى تواند از آنها در موارد و موقعيتهاى گوناگون استفاده کند . مجموعه اين سنگها همچنين براى سازماندهى افکار پراکنده و از بين بردن نيروهاى منفى مفيد هستند .

 

کوارتز دودي (Quartz-enfume)

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درماني: برطرف کننده استرس، اضطراب و ترس و از بين برنده افسردگي و منفي گرايي مي باشد (نوبري. ر، 2005).

 

کوارتز سبز ( green quartz )

فرمول شیمیایی : SiO2

خواص درماني: باعث فعال شدن و تعادل قلب مي گردد (نوبري. ر، 2005).

 

کوارتز قرمز ( red quartz )

فرمول شیمیایی : SiO2

کوارتز سرخ يا ((سنگ عشق و دوستى)) يکى ديگر از سنگهاى چند منظوره شفابخش است به ويژه براى کودکانى که احساسات آزار دهنده و يا تمايلات پرخاشگرانه دارند .

خواص درماني: باعث کاهش فشار خون، تقويت قلب و آرامش مي شود. همچنين در درمان مشکلات نازايي بکار مي رود (نوبري. ر، 2005). کوارتز سرخ مى تواند زخمهاى يک قلب شکسته را که در اثر رودررويى با واقعيتى تلخ و خشن ، آسيب ديده است التيام بخشد .کوارتز سرخ براى بچه هايى که بيقرار و بسيار فعال هستند و مبتلا به تشويق و نگرانى ، ترس ، اضطراب ، دلواپسى و بسيارى از اختلافات روحى ديگر هستند آرامش به ارمغان مى آورد . برخى فوايد عصب شناسى نيز دارد . يعنى اگر اين سنگ را در بالاى مراکز عصبى نگه داريم ، گرفتگى عضله از بين مى برد و عضله شل مى شود . در مورد قلب هاى جوان ، کوارتز سرخ مى تواند کمک کند تا چاکراهاى قلب باز نگه داشته شود ، و به قلب حيات مى بخشد و آن را حفظ مى کند . اين سنگ انرژى هاى خوب را وارد قلب کرده و از ورود انرژى هاى بد جلوگيرى مى کند .

 

کوپريت (Cuprite)

فرمول شیمیایی :  Cu2O

خواص درماني: کمک به استحکام غده تيموس، قلب، خون، متابوليسم، استقامت و سلامتي مي کند و متعادل کننده متابوليسم، بافت هاي عضلاني و سيستم اسکلت بدن مي باشد (Peaceful mind, 2006) .

 

کياستوليت (Chiastolite)

فرمول شیمیایی :  Al2OSiO4

خواص درماني: خواص درماني اين بلور بسيار شبيه به آندالوزيت مي باشد و در طي بيماري براي تعديل فشار خون و ترميم کروموسوم (ساختار ميله اي شکلي در هسته سلول ها که حاوي کد ژنتيکي است) خون مفيد مي باشد (Peaceful mind, 2006).

 

کيانيت (Kyanite)

فرمول شیمیایی : Al2SiO5

خواص درماني: تقويت کننده تصاوير ذهني، دورانديشي، هوشياري، تعمق و ارتباطات است (Peaceful mind, 2006).

 

گارنت (Garnet)

فرمول شیمیایی : A3B2(SiO4)3

خواص درماني: متعادل کننده سيستم هاي بدن، تميز کننده خون، کاهش ناراحتي هاي کبد و کليه و بي نظمي هاي جنسي مي باشد (Majestic Quartz, 2006).

 

لابرادوريت (Labradorite)

فرمول شیمیایی : CaAl2Si2O8

خواص درماني: داراي انرژي متعادل کننده و هماهنگ است. تامين کننده خوابي آرام، کاهش استرس و پاک کننده بدن از آلودگي ها مي باشد (Majestic Quartz, 2006)

 

 لاريمار (Larimar)

فرمول شیمیایی : NaCa2Si3O8(OH)

خواص درماني: به انسان در بيان ترس ها و آشفتگي هاي دروني کمک مي کند. ذهن را آرام کرده و آرامش دروني مي دهد (نوبرير، 2005).

 

لپيدوليت (Lepidolite)

فرمول شیمیایی : KLi2Al(Al,Si)3O10(F,OH)2

خواص درماني: براي مديتيشن و از بين بردن اختلالات در خواب مفيد است. ذهن را آرام مي کند و استرس و تحريکات عصبي را از بين مي برد. همچنين گرفتگي عضلات و دردهاي عصبي مثل سياتيک را تسکين مي دهد. براي افرادي که حالت هاي گيجي ذهن مثل بيماري آلزايمر دارند مفيد است (نوبري. ر، 2005).

 

لوويليت (Luvulite)

فرمول شیمیایی : KNa2(Fe,Mn,Al)2Li3Si12O30

خواص درماني: مراجعه شود به سوگيليت

 

سولفيدهای آهن(iron Sulfide) _سنگ محافظ و نگهبان

به شکل هاى مختلف وجود دارد از جمله :  Skutterudite وMarcasite   و Pyrite . صفحات دايره شکل تا مکعب هاى مختلف سطح براق و برنجى اين سنگ ، بچه ها را به طرف خود جلب مى کند . اين سنگ شبيه آينه اى کوچک است که انرژيهاى  منفى را از بچه دور مى کند و هراس او را در اختيار دارد حس مى کند که از نظر جسمانى در وضعيت کاملى قرار دارد و سرشار از عشق است. به مجموعه کانی های

 

پيريت (Pyrite)

فرمول شیمیایی : FeS2

خواص درماني: انسداد مجاري تنفسي، نايژه ها و ريه ها را که ناشي از عفونتهاست از بين مي برد. گردش خون و تنفس پوستي را اصلاح مي کند و براي برطرف کردن ضعف عصبي و لکنت زبان بکار مي رود. اين سنگ به دليل گرمايش، در درمان بيماريهاي روده اي و گوارشي نيز استفاده مي شود (نوبري. ر، 2005).

 

مارکازيت ( Marcasite)

فرمول شیمیایی : FeS2

خواص درماني: تقويت حافظه، آرامش، تميز کننده خون، رفع استرس و غش از جمله خواص درماني اين بلور است (Peaceful mind, 2006) .

 

مالاکيت (Malachite)

فرمول شیمیایی : Cu2CO3(OH)2

خواص درماني: کبد، کيسه صفرا، مهره ها و غده تيموس را تقويت مي کند (نوبري. ر، 2005).

 

مسکويت ( Muscovite)

فرمول شیمیایی : KAl2(AlSi3O10)(F,OH)2

خواص درماني: براي شفافيت بينايي و درون انديشي موثر است، همچنين براي کاهش گرسنگي، تامين انرژي، کاهش از دست دادن آب بدن، درخشندگي موها، و آرامش در خواب بکار مي رود (Peaceful mind, 2006).

 

هاليت (Halite)

فرمول شیمیایی : NaCl

خواص درماني: براي درمان بيماريهاي ريوي، آسم و سرفه و ايجاد آرامش در افراد بکار مي رود. همچنين باعث کاهش استرس، اضطراب و عصبانيت مي شود (Pacholyk. A, 2006) .

 

هاوليت (Howlite)

فرمول شیمیایی : Ca2[B5(OH)5O5(SiO4)]

خواص درماني: آرامش بخش براي هيجانات روحي همچون خشم، استرس و بحران هاي رواني است و نيز براي استحکام استخوان ها، دندان و ديگر اندام هاي بدن که نيازمند به کلسيم مي باشند، مفيد است( (Peaceful mind, 2006.

 

هماتيت (Hematite)

فرمول شیمیایی : Fe2O3

خواص درماني: تميز کننده خون و تقويت کننده تمرکز روحي و اعتماد به نفس است (Majestic Quartz, 2006).

 

اشک سرخپوست:

 اشک سرخپوست يا ((سنگ غم)) خيلى تيره است ولى در عين حال نور را از خود عبور مى دهد . اگر شما تکه کوچکى از آن را جلوى نور نگه داريد مى توانيد همچون شيشه ، طرف ديگر را ببينيد . به هر حال ، اگر شما از سنگ اشک سرخپوست براى جذب احساسات منفى استفاده کنيد ، خواهيد ديد که قسمتى از فضاى درونى آن تيره و کدر مى شود و گاهى اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف مى گردد .

 

سنگ شفاف (حجرالبرق) :

 حجرالبرق يا ((سنگ رهبرى)) يک سنگ تقويت کننده و نيرو دهنده است که انرژى قلب را احيا مى کند و ميان انرژيهاى زنانه و مردانه در بدن تعادل ايجاد مى کند . اين سنگ سبز رنگ است و بسيار دوست داشتنى و محافظ قلب است . بسيارى  از بچه هايى که خجالتى ، ترسو و مطيع و سربه زير هستند براى بازيابى اعتماد به نفس نياز به چنين سنگى دارند .اين سنگ به شخص کمک مى کند تا فعال باشد و کارش را آنطور که خودش مى خواهد شروع کند و خلاصه ابتکار عمل را در دست گيرد . بچه هايى که دچار تنگى نفس هستند ، به سوى اين سنگ جذب مى شوند زيرا اين سنگ ريه ها را باز مى کند و باعث مى شود احساس سبکى و آرامش کنند .

 

سنگ لاجورد (Azure) :

سنگ لاجورد يا ((سنگ موازنه روحى)) يک متعادل کننده باور نکردنى براى کودکانى است که قابليتهاى روانى فوق العاده اى را از همان دوران اوليه زندگى خود نشان مى دهند . رنگ آبى تيره اين سنگ باعث تحريک هوشيارى و خود آگاهى و پالايش بصيرت معنوى در کودک مى شود . سنگ لاجورد زمينه را براى قبول خود و پذيرش نعمت هايى که به او ارزانى شده است آماده مى کند و به کودک کمک مى کند که به آگاهى معنوى برسد . اين سنگ داراى قدرت هاى محافظ است و همه حسهاى روحى ـ روانى را تحريک مى کند و از همين رو بسيار ارزشمند است .

 

 چشم ببر (tigereye) :

سنگ چشم ببر با لايه هاى نازک قرمز رنگى که در آن وجود دارد هنگامى که به سمت جلو و عقب تکان داده مى شود نور را در مسير معينى منعکس مى کند و به نظر مى رسد چشم يک ببر به شما خيره شده است! اجازه دهيد کودکتان نيروى اين سنگ را کشف کند . اين سنگ براى بچه هايى که از نظر روحى سرکوب شده اند بسيار خوب است و قواى روحى ـ روانى آنها را تقويت مى کند .

  

منابع :

پایگاه علوم زمین کشور :ngdir.ir

نوبرير، کريستال درماني، ماهنامه زمين و معدن، سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور، شماره هاي 9، 10، 11، 12، سال 1384.

  Alternative Healing Information on Crystals - Gemstones and Their Healing Properties, website:
http://www.healthynewage.com/crystals.html

 Avalon Crystals, website:  http://www.neatstuff.net/avalon/info/

  Majestic Quartz, website: http://www.majestic-quartz.com/~healing/infopics/

   Oldfield Research & Development: website: http://www.electrocrystal.com/ecrystal.html

  Peaceful mind, website   : http://www.peacefulmind.com/stones.htm

   The finchley clinic, website: http://www.thefinchleyclinic.co.uk/nojavascript/therapies/index.htm

    Tooley, Anne Christine, website:   http://www.luminanti.com/crystal.html

     Wikipedia reference site, website:http://en.wikipedia.org/wiki/

Wytchyways workshops, website:http://www.wytchyways.com/crystals_a.html

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول