نوربخش - حميدرضا

 

 

 

اول آبان ماه 1344 در قم به دنیا آمد. از سال1355ردیف آوازی را نزد پدر و با راهنمایی های زنده یاد تاج اصفهانی آموخت. پس از آن در سال 1359 فراگیری ردیف آوازی استاد محمود کریمی راآغاز کرد.

سال 63 در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد و از سال دوم تحصیل در کلاس های استاد محمد رضا شجریان حاضر شد. سال 1367 دوره عالی آواز را در کنار چند تن از شاگردان برگزیده دیگر در محضر استاد شجریان گذراند. از سال 67 تا 71 نیز از محضر استاد عبادی بهره گرفت.

او از سال 74 تدریس آواز در کلاس های فوق برنامه دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهر تهران را آغاز کرد. و سال 1371 مدیر بخش آموزش های هنری جهاد دانشگاهی شد.

سال 1372 در ترکیب گروه پایور قرار گرفت و به همراه گروه به سرپرستی فرامرز پایور در تالار وحدت در تهران به اجرای برنامه پرداخت. یک سال بعد نیز آلبوم پرده عشاق با صدای نوربخش و آهنگسازی استاد پایور به بازار عرضه شد و سال 1374 به همراه گروه پایور برای اجرای کنسرت به اروپا رفت.

نوربخش از سال 1375 به مدت دو سال مدیریت هنرستان موسیقی پسران را بر عهده گرفت. همزمان با مدیریت هنرستان فعالیت های موسیقایی خود را نیز ادامه می داد. سال 1375 به همراه گروه همنوازان در فستیوال سروانتین مکزیک شرکت کرد. همان سال به همراه این گروه کنسرت هایی نیز در کشور های امریکای لاتین از جمله کلمبیا، برزیل، شیلی، آرژانتین و اروگوئه برگزار کرد.

اما سال بعد همکاری اش را با پرویز مشکاتیان در گروه موسیقی عارف دنبال کرد و کنسرتی با این گروه در تهران به روی صحنه برد. سال 1376 نیز آلبوم همایون کار مشترک گروه عارف و نوربخش به بازار عرضه شد. همان سال دومین تور اروپای خود را نیز به اجرا در آورد.

او همچنین در جشنواره ها و فستیوال های متعددی شرکت داشته است که از آن جمله می توان به حضور در جشنواره هنرهای سنتی آسیا و اقیانوسیه در سال 1380 اشاره کرد.

از سال 1380 نیز فصل تازه ای از فعالیت های خود را با حضور در گروه شهنازی به سرپرستی داریوش پیرنیاکان دنبال کرد و کنسرت های متعددی از سال 80 تا 83 در اروپا و ایران برگزار کرد.

نوربخش سال 1384 و 86 نیز با گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پور ناظری به اجرای کنسرت در تهران و پاریس پرداخت. علاوه بر این سال 1386 نیز به همراه کیهان کلهر در تئاتر شهر پاریس به اجرای کنسرت پرداخت.

 آلبوم آسمان با همراهی گروه شهنازی و آلبوم پنهان چو دل از آخرین آثار او به شمار می آیند.

از سمت ها ومسئولیت های نوربخش می توان به عضو هیئت مدیره خانه موسیقی و همچنین کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی، مدیر عامل خانه موسیقی، عضو شورای راهبردی معاونت هنری وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی، عضو شورای عالی خانه هنرمندان اشاره کرد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول