نعمتی - علي

 

 

 

علی نعمتی در سال 1324 در یکی از روستاهای خش آب و هوای شهرستان ساوه به دنیا آمد و در سن دو سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و پس از طی دوره ابتدایی در سال 1337 برای تحصیل موسیقی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و در سال 1344 موفق به اخذ دیپلم هنرستان شد. 
نامبرده پس از دیپلم به عنوان نوازنده فرنچ هورن جذب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مرحوم حشمت سنجری شد و از سال 1345 با توجه به علاقه ایشان به فعالیت در رشته موسیقی نظامی به عنوان دانشجوی رسته ای سال دوم به استخدام سازمان شهربانی درآمد و ضمن گذراندن دوره دانشجویی به صورت شبانه روزی در سال 1347 به درجه ستوان دومی نائل و در سال 1348 نیز موفق به اخذ درجه لیسانس در رشته موسیقی نظامی شد. 
او پس از انجام وظیفه در دانشگاه پلیس به عنوان ناظم و معاون فرمانده موزیک و همچنین در ارکستر اپرای تهران به عنوان نوازنده فعالیت داشت و تا سال 1357 به این فعالیت ادامه داشت.  
سال 1365 علی نعمتی موفق به کسب درجه سرهنگی شد و به عنوان رئیس مرکز هماهنگی موزیک منصوب شد. از سال 1369 به بعد نیز با حفظ سمت فرماندهی کلیه یگان های موزیک ارتش و سازمان ژاندارمری را بر عهده گرفت.

سال 1370 نعمتی به درجه سرتیپ دومی نائل شد. این ارتقاء درجه از سال 1300 به بعد در بین افسران موزیک بی سابقه بوده و او اولین افسری موزیکی است که موفق به کسب چنین رتبه ای شده است. آثار متعددی در زمینه موسیقی نظام از او منتشر شده است که از آن جمله می توان به سرود های امید مادر، نماز، دفاع مقدس و... اشاره کرد.

تیمسار نعمتی سال 1374 از طریق شورای ارزشیابی هنرمندان کشور به مقام درجه یک هنری نائل شد. همان سال از ارتش بازنشسته شد اما فعالیت خود را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که از سال 1371 آن را آغاز کرده بود، ادامه داد. او در طول فعالیت های خوددر این بنیاد موفق به انتشار آثار ارزشمندی از هنرمندان موسیقی از جمله سمفونی فلک الافلاک به آهنگسازی کامبیز روشن روان، اروند رود به آهنگسازی محمد سعید شریفیان و آلبوم ها و سرودهای متعدد اشاره کرد.

 

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول