مهاجر - شروین

 

 

 

شروین مهاجر در سال 1358 در تهران متولد شد . از نوجوانی به نواختن پیانو و ویلن پرداخت و در سال 1373 با ساز تخصصی کمانچه وارد هنرستان موسیقی شد و از سال 1374 نزد اردشیر کامکار به فراگیری کمانچه پرداخت .

 وی در سال 1375 فعالیت گروهی و حرفه ای خود را با گرفتن فوژان آغاز کرد و همان سال در سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر موفق به دریافت رتبه اول نوازندگی کمانچه از هیئت داوران شد .

در سال 1380 با گروه موسوی به خوانندگی شهرام ناظری و گروه کمانچه نوازی به سرپرستی اردشیر کامکار همکاری نمود و در همان سال برای اولین بار کمانچه آلتو را با راهنمایی معلم خود به روی صحنه برد و کنسرتهای متعددی را در داخل و خارج کشور اجرا کرد که از جمله می توان به تور بزرگ گروه موسوی در سراسر ایران – کنسرت در تئاتر دولاویل فرانسه و فستیوال FEZ در مراکش و کنسرت در سالن شهرداری پاریس اشاره نمود .

اوسابقه تدریس در هنرستان ملی موسیقی و دانشگاه هنر کرج را نیز دارد . شروین مهاجر در شکل گیری کوارتت زهی کمانچه که فعالیت هنری خودر ا از سال 1387 آغاز کرده است نقش بسزائی داشته است . او هم اکنون عضو خانه موسیقی    می باشد.

از جمله تألیفات او می توان به نت نویسی و تدوین 30 قطعه اثر اردشیر کامکار و متدلوژی کمانچه اشاره کرد که بزودی به بازار عرضه خواهند شد .
فعالیت گروهی وی عبارت است از : ارکستر فوژان به رهبری حمید دیبازر – ارکستر کمانچه به سرپرستی اردشیر کامکار – گروه مولوی – گروه عارف به سرپرستی استاد پرویز مشکاتیان – گروه کامکارها – گروه همساز به سرپرستی مسعود اشعاری – گروه اشتیاق به خوانندگی علیرضا قربانی – گروه رازو نیاز .
هم چنین او با آهنگسازان بسیاری از جمله استاد احمد پژمان – هوشنگ کامکار – فریدون شهبازیان – فردین خلعتبری – مجید انتظامی – حمید دیبازر – دکتر لایق – مجید درخشانی – وارطان ساهاکیان و علی قمصری همکاری داشته است . آثاری که وی در ضبط آنها شرکت داشته عبارتند از : صبحدم – جزیره پرواز- سایه های سبز – صبح ، بهاران ، امید – من طربم – ناشکیبا ( اردشیر کامکار – همایون شجریان ) – خاطرات فردا ، سراب ، مجنون ( هر 3 اثر احمد پژمان ) – امشب ( ئه مشو – گروه کامکارها ) – مولویه و سفر عسرت ( شهرام ناظری )

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول