كامكار- ارسلان

 

 

 

ارسلان کامکار، سال 1339 در سنندج متولد شد او مقدمات موسیقی را نزد پدر فراگرفت و در سنین خردسالی در شهر سنندج، با گروه های مختلفی که توسط پدرش سرپرستی می شد، به اجرای کنسرت می پرداخت.

پس از چندی به تهران سفر کرد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگیری موسیقی را ادامه داد. پس از تکمیل دروس موسیقی، به عنوان نوازنده ویلن، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران را آغاز کرد و از آن زمان تا به حال به عنوان یکی از اعضای ارزشمند این گروه و مایستر ارکستر سمفونیک تهران به شمار می آید.

او علاوه بر ویلن در نوازندگی عود نیز بسیار چیره دست است. ارسلان کامکار آثار متعددی را پدید آورده که برخی از آن ها عبارتند از: به یاد علی اصغر کردستانی، زردی خزان، سوئیت سمفونیک افسانه سرزمین پدری ام، سرود ایران، شوریده دل، سوئیت سمفونیک کردی، کنسرتينو کمانچه(با همکاری اردشیر کامکار)، شباهنگام(با همکاری هوشنگ کامکار روی اشعار نیما یوشیج)، جاده ابریشم، موسیقی متن فیلم مادر( به کارگردانی علی حاتمی) موسیقی متن فیلم آواز های سرزمین مادری ام (به كارگرداني بهمن قبادی)، آلبوم خاک ،نغمه خراسانی، نغمه صلح (تقدیم به خانم شیرین عبادی)، آلبوم ئه وین. 
ارسلان همچنین در زمینه موسیقی کودکان نیز، موسیقی متن تاترهای سبز در سبز،  شش جوجه کلاغ و روباه، کار آگاه 2، بابا بزرگ و ترب و موسیقی فیلم تنبل قهرمان (همه نمایش ها به کارگردانی بهروز غریب پور اجرا شده است) را ساخته است.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید