فاطمی - ساسان

 

 

ساسان فاطمی در سال 1337 متولد شد و پس از تحصیل در رشته اتنوموزیکولوژی به تحقیق و بررسی جنبه های مختلف موسیقی از منظر این علم پرداخت. فاطمی هم اکنون در مراکز و موسسات مختلفی مشغول فعالیت است. 
او در سال 1384 موفق به اخذ مدرك دكترا در رشته اتنوموزيكولوژي از دانشگاه پاريس 10 شد. فاطمی در پایان نامه خود به موضوع "موسيقي سبك شهري در فرهنگ ايراني، بحثي پيرامون دوگانه كلاسيك/مردمي." پرداخته است. 
از مدارک دیگر او می توان به مدرک  DEA، معادل كارشناسي ارشد، در رشته‌ي مردم‌شناسي و جامعه‌شناسي تطبيقي (با گرايش اتنوموزيكولوژي)، از دانشگاه پاريس 10، مدرك MAITRISE، معادل كارشناسي، در رشته‌ي مردم‌شناسي (با گرايش اتنوموزيكولوژي) از دانشگاه پاریس 10،  مدرك LICENCE، در رشته‌ي مردم شناسي (با گرايش اتنوموزيكولوژي) از دانشگاه پاریس 10، مدركDEUG، معادل كارداني، در رشته‌ي موسيقي، از داشگاه پاريس 8، 
فاطمی تا به حال چهار کتاب با عناوین موسيقي و زندگي موسيقايي در مازندران، ريتم كودكانه در ايران: پژوهشي پيرامون وزن شعر عاميانه‌ی فارسي، مبانی نظری موسیقی ایرانی (تألیف جمعی، با همکاری حسین علیزاده، هومان اسعدی، مینا افتاده، مصطفی‌کمال پورتراب، علی بیانی)، ترجمه‌ی رساله در بیان موسیقی شرقی و مقایسه‌ی آن با موسیقی اروپایی، 
فاطمی همچنین مقالات بسیاری در همایش های بین المللی ارائه کرده است که می توان به سمينار بين‌المللي گسترش فرهنگ موسيقايي سنتي در آسياي ميانه و ايران، تاجیکستان، كنفرانس بين‌المللي بررسي موسيقي خراسان و ماوراءالنهر، ایران، همايش بين‌المللي علامه قطب‌الدين شيرازي، ایران، کنگره‌ی بین‌المللی مطالعات قرون وسطی، انگلستان، کنفرانس بین‌المللی Crossroads Conference، ترکیه، ششمین دوسالانه‌ی مطالعات ایران‌شناسی انگلستان، کنگره‌ی موسیقی در جهان اسلام، مراکش اشاره کرد. 
فعاليت‌هاي حرفه‌اي و عضويت در مراكز و مؤسسات مختلف
- عضو هيئت علمي گروه موسيقي دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران (از سال 1382، رتبه‌ی استادیاری از سال 1385).
- عضو انجمن قوم‌موسيقي‌شناسي فرانسه، Société Française d'Ethnomusicologie (SFE)، از سال 1998.
- عضو انجمن انسان شناسي ايران (ز سال 1382). 
- عضو هيئت تحريريه‌ي فصلنامه‌ي موسيقي ماهور (از سال 1381).
- عضو هيئت تحريريه‌ي نامه انسان شناسي (از سال 1382).
- عضو گروه واژه‌گزيني موسيقي فرهنگستان ادب و زبان (از سال 1379).
- رئيس هيئت مديره‌ي كانون پژوهشگران خانه موسيقي، در سال 1382، 1385 و عضو همين هيئت مديره در سال‌هاي 1381، 1382 و 1385 و عضو هیئت مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی از سال 1386.
- عضو شورای راهبردی موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (از پاییز 1385).

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول