ميوه هاي افزايش دهنده ي هوش و حافظه

به منظور تقويت حافظه و ارتقاء هوش بايد نکاتي را رعايت کنيم که در جنبه‌هاي مختلف مي‌تواند منجر به تقويت حافظه و هوش شود. نوع تغذيه از جمله نکات مهمي است که بايد به آن توجه نمود. در زير به نکاتي اشاره مي‌کنيم که توجه به آن‌ها نقش به سزايي در تقويت حافظه دارد.

ميوه‌هايي که هوش و حافظه ي مغز را افزايش مي‌‌دهند، شامل موارد زير است:


سيب:
سيب يکي از بهترين ميوه‌هاي معجزه آسا است، که هم خاصيت خنثي کردن سم را دارد و هم قدرت غذايي. به علت داشتن مواد قليايي، اسيد اوريک را حل مي‌کند و براي معالجه‌ي مرض چاقي بسيار مفيد است. به علت داشتن فسفر ، تقويت‌کننده اعصاب و مغز است. سيب به علت دارا بودن ويتامين‌هاي A ، B و C و املاح سودمندي مانند کلسيم ، فسفر، منيزيم ، آهن، پتاسيم و سديم براي همه‌ي سنين به خصوص بچه‌ها مفيد مي‌باشد.

سيب با خستگي ، فشار ذهني و کمبود مواد معدني مبارزه مي‌کند. تقويت‌کننده‌ي اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوي بد دهان و آرامش دهنده‌ي قلب است. بوييدن و خوردن سيب موجب نشاط، شادي، تقويت حافظه و سلسله‌ي اعصاب مي‌گردد.

سيب قرمز بيشتر از سيب سفيد مفيد است؛ البته به شرطي که تازه باشد.


انگور:
انگور داراي پتاسيم است که موجب احساس شادي مي‌شود. از طرف ديگر حاوي فسفات زيادي است که غذاي مغز و سلسله‌ي اعصاب مي‌باشد و هم‌چنين باعث ازدياد هوش و حافظه مي‌گردد.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نيز محسوب مي‌شود، چهره را روشن مي‌کند و غذاي مناسبي براي سلسله‌ي اعصاب به شمار مي‌رود. اين ميوه‌ي خوشمزه باعث تقويت نيروي عضلاني مي‌گردد.

انگور، جواني دوباره اي به فرد مي‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوي مي‌سازد. خواص راديو اکتيو دارد و از سقط جنين جلوگيري مي‌کند.


انار:
خوردن انار، معده را دباغي کرده و ذهن آدمي را نيرو مي‌بخشد و موجب تقويت حافظه مي‌گردد.

چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاک کند، لذا جدار روده را براي دفاع و دور نمودن ويروس‌ها آماده مي‌سازد. بنابراين سموم به خون و قلب نمي‌ريزد و قلب رونق و حيات تازه‌اي مي‌يابد و به اين طريق سلول‌هاي کبد را فعال مي‌کند.

هم‌چنين باعث دفع اوره و کلسترول و سموم ديگر مي‌گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مايعات بدن به خصوص خون، نقش مهمي دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلي ترکيب شده، زود جذب مي شود و در بيماري راشيتيسم، کم‌خوني ، ضعف اعصاب و تقويت عمومي بدن بسيار موثر است.

اگر خانم‌هاي باردار در اين دوران انار مصرف کنند، بزرگترين خدمت را به فرزند آينده‌ي خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر جلوگيري از ويار و نيز تقويت مادر، به رشد آينده‌ي کودک هم کمک مي‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن کمي گلپر علاوه بر بوي مطبوع به هضم آن نيز کمک مي‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوي روح و ذهن است.


انجير:
انجير به علت داشتن کلسيم و فسفر فراوان سبب رويش استخوان‌ها و رشد کودکان مي‌گردد. ويتامين‌هاي آن موجب تقويت چشم مي‌گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حياتي بين اندام‌ها و بدن مي‌شود.

انجير منبع توليد انرژي است. انجير خشک قدرت غذايي فراواني دارد. هم‌چنين انجير، مقوي مغز و اعصاب است.

گردآورنده: مريم فرجيان- کارشناس ميکروبيولوژي

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا