الکساندر گراهام بل

در ادینبورگ اسکاتلند به دنیا آمد و بعدها نام میانی "گراهام"را به خاطر علاقه به یک دوست خانوادگی،برای خود برگزید.



بسیاری او را پدر ناشنوایی نامیده اند.این عنوان تا حدودی طنزآمیز به خاطر باور و تلاشش برای کمک به ناشنوایان بود. او امیدوار بود که روزی ناشنوایی از میان انسانها ریشه کن کند.


خانواده او با آموزش فن خطابه و سخنوری پیوند داشتند.پدر بزرگش در لندن،عمویش در دوبلین و پدرش الکساندر ملویل بل در ادینبورگ همه به درجه سخنوری کلیسا تشرف یافتند.


آنها کتابهای متنوعی درباره این موضوع منتشر کردند که تعدادی از آنها به شهرت رسیده اند،به ویژه رساله او درباره "سخنرانی دیداری"که سال 1868 در ادینبورگ منتشر شد. در این مبحث او روش خود در مورد آموزش ناشنوایان،به وسیله دیدن را توضیح داد.اینکه چگونه کلمات را شمرده بیان کنند و نیز چطور آنچه دیگران می گویند را از روی حرکت لبها بفهمند.


الکساندر گراهام بل در مدرسه سلطنتی ادینبورگ درس خواند و در 13 سالگی از آنجا فارغ لتحصیل شد.در 16 سالگی جایگاهی برای تدریس فن بیان و موسیقی در "آکادمی وستون هاوس"به دست آورد.سال بعد در دانشگاه ادینبورگ سپری کرد و از 1866 تا 1867


آموزگار کالج سامرست شایر در انگلستان بود. زمانی گه هنوز در اسکاتلند بود،توجه خود را به پژوهش در مورد صوت و صوت شناسی معطوف کرد تا بتواند ناشنوایی مادرش را بهبود ببخشد.

سال 1870 در سن 23 سالگی،الکساندر و خانواده اش به کانادا مهاجرت کردند و در برنت فورد ساکن شدند.پیش از آنکه اسکاتلند را ترک کند،توجه خود را به ساخت تلفن متمرکز کرده بود و در کانادا نیز تحقیقات خود را در این زمینه ساخت وسیله ارتباطی ادامه داد.
او پیانویی طراحی کرد که می توانست موزیکش را به وسیله الکتریسیته منتقل کند.او سعی کرد وسیله ای بسازد که نه تنها نتهای موسیقی،بلکه کلمه های سخنرانی را نیز ارسال کند.


با کمک مالی پدر خوانده آمریکاییش در مارس 1871 امتیاز و اجازه کارش را دریافت کرد. پس از به دست آوردن امتیاز انحصار تلفن ،بل تجربیاتش را در زمینه ارتباط مخابراتی ادامه داد که در ساخت فوتوفون(وسیله انتقال صدا به وسیله پرتوهای نور)به اوج خود رساند.این وسیله در واقع پیش درآمدی برای سیستم فیبر نوری بود.





او همچنین روشی برای آموزش سخنرانی به ناشنوایان اختراع کرد.تعداد اختراعات این پژوهشگر نابغه زیاد است.برخی به نام خود او و برخی به نام بل وهمکارانش ثبت شده اند.
بل تصورات بزرگی داشت که امروزه جزء اختراعات واقعی هستند.

او نمونه ابتدایی کولر برای خانه خود طراحی کرده بود،هواپیمایی که امکان فرود بر آب داشت،سلول خورشیدی و تولید گاز متان از کودهای انسانی و حیوانی جزء نظرات او بود.همچنین بل معتقد بود میان افزایش استفاده از سوختهای فسیلی و آلودگی هوا ارتباط هست.


سال 1882 او به تابعیت آمریکا در آمد و یک سال بعد به عنوان یکی از بنیانگذاران موسسه "نشنال جئوگرافیک" به ریاست آن منصوب شد. الکساندر با یکی از شاگردان ناشنوای خود به نام "میبل هابارد"ازدواج کرد.اختراع تلفن در واقع در ادامه تلاشهایش برای ارتباط برقرار کردن با همسر و مادرناشنوایش صورت گرفت.


نام او در میان فهرست 100 نفر از بزرگترین مخترعان آمریکا و 10 مخترع بزرگ کانادا قرار دارد.
الکساندر گراهام بل دوم آگوست 1922 در نووا اسکاتیا،جزیره ای نزدیک بادک، از دنیا رفت

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید