آخرين وضعيت كيفي خودروهاي سواري‌ داخلي

آخرين وضعيت كيفي خودروهاي سواري‌ داخلي

طي آخرين ارزيابي‌هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از 29 مدل خودرو سواري، مرسدس بنز e350 و بنز e280 به ترتيب با نمرات منفي 40 و 43.3 با كيفيت‌ترين‌ها بودند.
خودروهاي نيسان ماكيسما و گرند ويتارا به ترتيب با نمرات منفي 74.1 و 76 در رتبه‌هاي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. اين در حالي است كه سايپا 141 با امتياز منفي 329.2 نازل‌ترين كيفيت را به خود اختصاص داده است. در گروه خودروهاي سواري تعداد 111 مدل خودرو در سطح خيلي خوب، 11 مدل در سطح خوب، 3 مدل در سطح كيفي قابل قبول و 4 مدل در سطح كيفي حداقل قابل قبول قرار دارند.

سطح خيلي خوب
تمامي خودروهاي سطح كيفي خوب از لحاظ رنگ، بدنه و تزئينات داخلي و خارجي داراي ايراداتي بوده و به جز خودروهاي پژو206، پژوsd 206 و مزدا 3 همگي آنها در مقابل آب نفوذناپذيرند.
در بخش‌هاي ترمز و فنربندي، تعليق و فرمان نيز تنها خودروهاي پژوsd 206 و پژو 206 معمولي داراي ايراد هستند. در ضمن اين دو خودرو در بخش موتور و انتقال قدرت نيز به همراه نيسان ماكسيما از معدود خودروهاي داراي ايراد هستند.
در بخش صداهاي غير عادي نيز خودروهاي پژو206 و نيسان رونيز داراي ايراد هستند.
در بين خودروهاي داراي ايراد از لحاظ تجهيزات الكتريكي، پژوsd 206 حائز بيشترين امتياز منفي شده است. آخرين خودرو اين سطح كيفي، هيوندايي آوانته با نمره منفي 105.4 است كه بيشترين امتياز منفي را در بخش بدنه كسب كرده است.
لازم به ذكر است كه تمامي خودروهاي اين سطح به جز پژو206، پژوsd 206 و زانتيا فاقد عيوب مهم و اساسي بوده‌اند.

سطح خوب
در اين سطح خودروهاي ريو و تندر90 پارس خودرو به ترتيب با نمرات منفي 108.6 و 121.44 در بالاترين رتبه‌ كيفي قرار دارند. البته ريو مي‌بايست در سطح كيفي خيلي خوب قرار گيرد، ولي به دليل داشتن عيوب مهم و اساسي به سطح كيفي خوب تنزل پيدا كرده است. هر 11 مدل خودرو اين سطح در بخش‌هاي موتور و انتقال قدرت، بدنه و رنگ و تزئينات امتياز منفي كسب كرده‌اند، به طوري كه بالاترين امتياز منفي در بخش‌هاي تزئينات، ترمز و صداهاي غير عادي به خودرو سمند، در بخش فنربندي، تعليق و فرمان به پژو 405 خراسان، از لحاظ رنگ به ريو و در بخش نفوذ آب به پژو پارس اختصاص دارد.
mvm 110 آخرين خودرو اين سطح نيز از نظر ايرادات تجهيزات الكتريكي، موتور و انتقال قدرت و بدنه بيشترين مشكلات را دارد.
لازم به ذكر است كه تمامي خودروهاي اين سطح به جز تندر90 ايران خودرو، هيونداي ورنا و فولكس گل عيوب مهم و اساسي داشته‌اند.

سطح قابل قبول
سطح قابل قبول شامل سه خودرو پروتون ويرا، پژو روآ و پرايد صبا است. به جز پروتون ويرا (با تنها دو مورد ارزشيابي) كه در بخش‌هاي فنربندي، تعليق و فرمان، نفوذ آب و صداهاي غير عادي فاقد ايراد بوده، هر سه مدل مذكور در تمام بخش‌هاي نه گانه امتياز منفي كسب كرده‌اند و همچنين تمامي آنها عيوب مهم و اساسي داشته‌اند.

سطح حداقل قابل قبول
سطح حداقل قابل قبول شامل چهار مدل خودرو است كه با سايپا 132 آغاز و به سايپا 1411 منتهي مي‌شود. در اين خودروها ايراداتي در كليه بخش‌هاي مختلف خودرو مشاهده مي‌شود؛ به گونه‌اي كه بيشترين امتياز منفي را در بخش‌هاي رنگ، صداهاي غير عادي و تزئينات خودرو سايپا 141؛ در بخش‌هاي نفوذ آب، موتور و انتقال قدرت و تجهيزات الكتريكي خودرو پرايد نسيم؛ در بخش‌هاي ترمز، فنربندي، تعليق و فرمان خودروي سايپا 132 و در بخش بدنه نيز خودرو پرايد پارس خودرو به خود اختصاص داده‌اند.
نكته قابل توجه اين‌كه تمامي خودروهاي اين سطح داراي عيوب مهم و اساسي بودند.
بر اساس گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، خودروهاي توليدي كشور در سه ماهه چهارم سال گذشته شامل 36 مدل خودرو در گروه سبك و 24 مدل خودرو در گروه سنگين بوده‌اند. در ارزشيابي اين خودروها كليه ايرادها اعم از ظاهري و عملكردي به 9 بخش جداگانه تفكيك مي‌شوند.



 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید