مقایسه زانتيا با هيوندا آوانته

اگر شما به دنبال خودرويي با رنج قيمتي 28 تا 30ميليون تومان هستيد دو خودروي زانتيا و هيوندا آوانته دنده اتوماتيك رابه شما معرفي مي‌كنيم.

 

 

اين دو خودرو كه يكي تحت‌ليسانس شركت سيتروئن در كشور توليد و ديگري تحت‌ليسانس شركت هيوندايي مونتاژ مي‌شود تقريبا از لحاظ قيمتي در يك سطح قرار دارند و به طور محدود شباهت‌هايي نيز با يكديگر دارند، به طوري كه هر دو خودرو از موتور 2000سي‌سي بهره مي‌برند با اين تفاوت كه زانتيا با اين موتور توان توليد 137 اسب‌بخار قدرت را دارد، اما آوانته با موتور 2000سي‌سي مي‌تواند 140اسب‌بخار قدرت توليد كند.از سوي ديگر شما با آوانته 1/9ثانيه زمان نياز داريد تا به شتاب صفر تا صد برسيد در حالي كه زانتيا براي رسيدن به اين شتاب نياز به 12ثانيه زمان دارد.شما با زانتيا مي‌توانيد تا سقف 220كيلومتر در ساعت گاز بدهيد ولي پشت فرمان آوانته مي‌توانيد تنها سرعت 185كيلومتر را تجربه كنيد. اين در شرايطي است كه در زمينه شتاب اوليه نماينده هيوندايي وضعيت بهتري نسبت به زانتيا دارد.اما نگاهي به ميزان مصرف سوخت اين دو محصول از بهينه بودن زانتيا حكايت مي‌كند. به طوري كه اين خودرو در هر صد كيلومتر در سيكل تركيبي 9ليتر بنزين مي‌سوزاند در حالي كه آوانته براي طي كردن اين مسافت نيازمند 7/10ليتر بنزين است.اين دو خودرو از لحاظ آپشن‌هاي ايمني، نيز شبيه يكديگر هستند به نحوي كه هر دو آنها به سيستم ترمز ABS (ضدقفل) مجهز و داراي ايربگ (كيسه هوا) نيز هستند. آوانته كه تحت‌ليسانس شركت هيونداي كره در كرمان‌خودرو به مونتاژ مي‌رسد هم‌اكنون در نوع اتوماتيك با قيمت 28ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود اين در حالي است كه زانتيا توليد شده در شركت سايپا قيمتي برابر با 30ميليون و 400هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

 

نظرات (1)

  1. بهروز

عمو جون یه نقدی بزار که بدونی درسته من اوانته ندارم ولی سوار شدم 210تا باش رفتم بیشترم میرفت گاز ندادم چی نوشتی 185 تا میرره

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library کیک فنجانی با پنیر

insert_link

local_library شیرینی بیسکویت با توفی

insert_link

local_library کیک با رویه شکلاتی (دورنگ)