هيونداي توسان يا سوزوكي گراندويتارا؟

شايد خيلي‌ها با شنيدن نام سوزوكي ذهنشان به سمت موتورسيكلت‌هاي اين شركت در كوچه پس كوچه‌هاي تهران پرواز كند. اين در حالي است كه هم‌اكنون خيابان‌هاي كشور خودرويي SUV را به اين نام به خود مي‌بينند.

 

 

گراند ويتارا محصول شاسي بلند شركت سوزوكي ژاپن دو سالي مي‌شود كه در سايت خراسان ايران خودرو به مونتاژ مي‌رسد و امروز قصد داريم به مقايسه نوع اتوماتيك آن با شاسي بلند ديگري به نام هيونداي توسان اتوماتيك كه البته وارداتي به حساب مي‌آيد بپردازيم.
ويتارا از موتوري دو هزار سي‌سي بهره مي‌برد و به واسطه آن 140 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند در حالي كه توسان داراي موتوري دو هزار و 700 سي‌سي است و با اين حجم موتور توانايي توليد 175 اسب بخار را دارد.
با نماينده هيونداي 10 ثانيه طول مي‌كشد تا به شتاب 100 كيلومتر برسيد اما ويتارا 6/3 ثانيه بيشتر وقتتان را براي رسيدن به اين شتاب مي‌گيرد. توسان حدود 1100 كيلوگرم از نماينده سوزوكي سنگين‌تر است. اين محصول با حجم باكي 65 ليتري در هر صد كيلومتر تركيبي، 10 ليتر بنزين مي‌سوزاند در حالي كه ويتارا حجم باكي 66 ليتري دارد و مصرف سوخت آن در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 4/9 ليتر است.
با هيونداي توسان كه حضورش در خيابان‌هاي كشور كمرنگ‌تر از سوزوكي گراند ويتارا به نظر مي‌رسد مي‌توان تا 185 كيلومتر در ساعت گاز داد اما پشت فرمان ويتارا نمي‌توان بيش از 1700 كيلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد. اين دو شاسي بلند از امكانات و تجهيزاتي ايمني نظير ترمز ضدقفل (ABS) و ايربگ بهره مي‌برند و همچنين استاندارد آلايندگي يورو چهار را نيز پاس مي‌كنند. اين در حالي است كه نبايد يك فرق مهم اين دو محصول را با يكديگر فراموش كرد. توسان با توجه به وارداتي بودن و حجم موتور بالايش از دريافت بنزين يارانه‌اي محروم است اما ويتارا با توجه به آنكه مونتاژ داخل به حساب مي‌آيد همچنان كارت سوختش شارژ مي‌شود. هم‌اكنون ويتارا اتوماتيك با قيمت 40 ميليون و 500هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد اما توسان به لحاظ آنكه تعرفه 110 درصدي روي قيمت كارخانه‌اي‌اش در هيونداي تاثيرگذار است هم‌اكنون قيمتي برابر با 39ميليون و 900هزار تومان در بازار دارد.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه

insert_link

local_library هماهنگ کردن اندازه لب و يا فرم دادن به آ

insert_link

local_library هماهنگ کردن اندازه لب و يا فرم دادن به آ

insert_link

local_library love is - فكر نكنيد كه بچه دختره يا پسر