هوندا

هوندا موتور
پرونده:Honda-logo-1-.jpg
نوع شرکت سهامی عام
تأسیس ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ توسط سوئی چیرو هوندا
دفتراصلی توکیو، ژاپن
شخصیت اصلی ساتوشی آوکی
زمینه فعالیت خودرو
محصولات اتومبیل
موتور سیکلت
کامیون
اسکوتر
ربات
موتور جت
درآمد ۱۱۹.۸۰۱ میلیارد دلار آمریکا (۲۰۰۸)[۱]
کارکنان ۱۶۷٬۲۳۱
وبسایت تارنمای رسمی هوندا

 

صنایع موتور هوندا (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社) یک شرکت بزرگ ژاپنی است.این شرکت بخاطر تولید موتورسیکلت و خودرو در سطح جهان اشتهار دارد. این شرکت معظم همچنین در بسیاری از کشورها منجمله ایالات متحده،کانادا، برزیل ،تایلند و چینکارخانه‌هایی دارد. هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و پس از تویوتا و بالا تر از شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن می باشد. [۲]

تاریخچه

شرکت موتوری هوندا یک شرکت تولیدی، فنی و مهندسی در زمینه طراحی پیشرانه و فن آوری های مختلف موتوری است که تمرکز اصلی این کمپانی بر تولید اتومبیل و موتورسیکلت می باشد. هوندا با تولید بیش از۱۴ میلیون پیشرانه در سال، به عنوان بزرگترین تولید کننده پیشرانه در جهان به حساب می آید. به وجود آورنده این کمپانی،“سویچیرو هوندا” یک مکانیک بود که پس از کار کردن در آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستون های مخصوص خود را در سال ۱۹۳۸ تولید کند. در حالی که اولین طرح وی در فروختن آن ها به تویوتا شکست خورد، ولی هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد کند که این قرارداد تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. پس از جنگ جهانی، وی یک کمپانی بزرگ بنا کرد. به دلیل مشکلات شدید مالی و نیاز شدید به وسایل نقلیه در آن زمان، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت را تولید کرد. وی کمپانی خود را “هوندا کیگن کوگیو کابوشی کایشا” به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا نام نهاد. اولین محصول این کمپانی که در ابتدا یک کابین کوچک و ساده چوبی بود، یک دوچرخه موتوردار بود. کمپانی رسمی موتوری هوندا به نام وی و به طور رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد.

 

 

بدین ترتیب بود که اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که Dream D-Type نام داشت. کمپانی هوندا در سیر تکاملی خود و در طی موفقیت های چشمگیر در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیل سازی هم امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونه های اتومبیل جاده ای هوندا تولید شد. البته این محصول بیشتر بر مبنای بازار ژاپن طراحی شده بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل T۳۶۰ در سال ۱۹۶۳، یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سی سی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید می شد. دو ماه بعد، اولین محصول رسمی هوندا با نام S۵۰۰ ساخته شد که یک خودروی دو در با یک موتور ۴۹۲ سی سی بود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۵۰۰ دور در دقیقه و با یک گیربکس چهار دنده عرضه گردید.

 

 

علاوه بر بازار ژاپن، کمپانی هوندا تلاش های بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا انجام داد. اتومبیل های پیشرفته هوندا که با مارک “ACURA” در آمریکای شمالی و چین عرضه می شود، تحولی بزرگ در تولید اتومبیل های لوکس هوندا ایجاد کرد. در سال های اخیر تاکید هوندا در سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخش های استاندارد امنیت در حد خودرو های روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسه های هوای روبرو (Front Air Bag )، کیسه های هوای طرفین ( Side Air Bag ) وترمز های ضد بلوکه ( Antilock Brake System =ABS ) را در مدل های جدید خود منظور کرده است. یا همان فرمولا وان یکی از مهیج ترین زمینه هایی است که هوندا بازی تجارت را در آن تجربه کرده است. برای اولین بار در فصل ۱۹۶۴ آلمان بود که هوندا اتومبیل خود را وارد عرصه رقابت کرد، ولی اولین پیروزی تیم هوندا در گراندپری مکزیک به دست آمد.

 

ساختمان کمپانی هوندا HONDA:

 

ساختمان کمپانی Honda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرونده:V749.jpg

 

 

محصولاتی از هوندا HONDA

 

 

 

موتور

  

 

منابع

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید