استون مارتین

معرفی استون مارتین

تاریخچه

استون مارتین در سال ۱۹۱۳ توسط لیونل مارتین و رابرت بمفورد تأسیس شد.[۸] این دو نفر در همکاری با هم تحت عنوان بمفورد و مارتین، به فروش ماشین‌هایی که توسط کمپانی سینگر از منطقه‌ای در کالو استریت، لندن اقدام کردند. همچنین آنها در این منطقه خودروهای جی‌دبلیوکی و کالتروپ را سرویس می‌نمودند.[۹]

مارتین در مسابقهٔ ویژه‌ای در آستون هیل، در منطقه‌ای نزدیک آستون کلینتون شرکت کرد، سپس این دو نفر تصمیم به ساخت خودروی خود گرفتند. نخستین ماشینی که تحت عنوان استون مارتین تولید شد، توسط مارتین طراحی شده بود. این خودرو از قرار دادن یک موتور چهار سیلندر کاونتری سیمپلکس، بر روی اتاق یک ایزوتا فرانچینی مدل ۱۹۰۸ تشکیل شده بود.[۱۰][۱۱]

این دو نفر مالکیت مناطقی را در هنیکر واقع در کنزینگتون بدست آوردند و موفق شدند اولین اتومبیل خود را در مارس ۱۹۱۵ تولید کنند. اما به دلیل گسترش جنگ جهانی اول پروسهٔ تولید این خودرو هرگز آغاز نشد و مارتین به نیروی دریایی پیوست، بمفورد نیز به ارتش بریتانیا ملحق شد. تمام تجهیزات این کارخانه نیز به یک شرکت هواپیماسازی انگلیسی تحت عنوان ساپ‌ویت فروخته شد.

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از شرکت خودروسازی فورد بود، که در سال ۲۰۰۰ به عنوان بخشی از کارخانه گروه اتوموتیو پرمیر محسوب شد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ این شرکت به قیمتی معادل ۴۷۹۹ میلیون یورو به وسیلهٔ یک شرکت مشارکتی خریداری شد. این شرکت توسط دیوید ریچارد مدیریت می‌شد. همچنین شرکت‌های کویتی سرمایه‌گذاری دار و سرمایه‌گذاری ادیم، همچنین بازرگان آمریکایی؛ جان سیندرز در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. شرکت فورد با سرمایه ۷۷ میلیون دلار مالکیت شرکت استون مارتین را حفظ کرد.

جزئیات جدیدترین نسل استون مارتین ونتایج

 

احیای مجدد استون مارتین در سال گذشته و با معرفی DB11 جدید کلید خورد و در سال 2017 نیز با تولید ونتیج جدید ادامه می‌یابد. این خودرو که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد بنا به گفته‌های یکی از مدیران بلندمرتبه‌ی شرکت بهترین هندلینگ تاریخ شرکت را خواهد داشت.


ونتیج جدید اشتراکات بسیار کمی با نسل قبلی خود داشته و بر پایه‌ی جدیدترین ساختار آلومینیومی شرکت بنا شده است. رقیب پورشه 911 از نظر ابعادی طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسب قبلی خود خواهد بود. وزن نسل جدید نیز کمتر از پدر خود است.


اما تغییرات بزرگ خودرو زیر کاپوت نیز دیده می‌شوند. ونتیج جدید اولین خودرویی خواهد بود که از قوای محرکه‌ی جدید توافق استون-مرسدس بهره می‌برد. پس بدین ترتیب شاهد استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی AMG GT در ونتیج جدید خواهیم بود. به احتمال زیاد این پیشرانه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF متصل خواهد شد.

استون مارتین تلاش داشته تا نسل جدید ونتیج از نظر بصری و دینامیکی تفاوت‌های زیادی با دیگر مدل‌ها داشته باشد. Matt Becker کارشناس اسبق بخش شاسی در لوتوس که هم‌اکنون ریاست بخش دینامیک خودروهای استون مارتین را بر عهده دارد می‌گوید:

در بحث دینامیک رانندگی و مشخصات صدای تولیدی به سادگی باید گفت ما ابزارهای کافی را در اختیار داریم.

به خاطر اینکه ما در حال توسعه‌ی خودروهای زیادی در یک زمان هستیم، می‌توانیم برای اطمینان از وجود تفاوت کافی بین محصولات ارزیابی‌های متعددی را انجام دهیم. این کار برای ایجاد فاصله‌ی مناسب بین محصولات و رقابت مناسب با حریفان است.


زمانی که از Becker درباره‌ی هندلینگ ونتیج و عبارت “بهترین هندلینگ تاریخ استون مارتین” پرسیدیم او گفتبله این‌گونه خواهد بود. ما در حال توسعه‌ی خودرو بوده و کارایی و پرفورمنس قبلاً جایگاهی بسیار مهم داشته و هنوز هم کارهای زیادی داریم.


تصاویر ما ایده‌ای از ظاهر نسخه‌ی تولیدی ونتیج جدید را به شما می‌دهند. انتظار می‌رود عناصر طراحی برگرفته شده از DB10 باعث متمایزتر شدن این خودرو شوند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید