بیوگرافی شهید احمد زارعى

شهيد احمد زارعى در تاريخ يكم شهريور ماه ۱۳۴۳ در شهرستان اردستان از توابع استان اصفهان چشم به جهان گشود. او در دامن مادرى پاكدامن و پدرى ساده و مهربان در محله كبودان اين شهر پرورش يافت. وى تحصيلات دوران ابتدايى و راهنمايى را گذراندو سپس در هنرستان فنى شهيد مدنى اردستان به تحصيل دوران متوسطه پرداخت.
شهيد زارعى در بيستم ارديبهشت ماه ۱۳۶۱ در عمليات بيت المقدس در شلمچه به درجه رفيع شهادت رسيد. قسمتى از وصيت نامه اين شهيد بزرگوار در زير آمده كه مى خوانيد:

سپاس از پيشگاه با عظمت خداوند به خاطر اين كه اين توفيق را به من ارزانى داشت كه در صف مجاهدان در راهش قرار گيرم و صراط مستقيم را از ميان راه هاى باطل بازشناسم.
خواهران و برادران دينى، شما كه وارثان آينده و آينده سازان اسلام و انقلابيد بدانيد درصورتى خوشبخت و رستگار مى شويد كه ابتدا راه حق را بشناسيد و سپس در راه آن قدم گذاريد و بدانيد كه لذت ها و خوشى هاى زندگى و دنيايى بسيار كم و كوتاه مدت است پس سعى كنيد كه راهى را انتخاب كنيد كه سعادتش اتمام پذير نيست.
از تمام محصلين به خصوص همكلاسى هاى عزيزم تقاضا دارم كه انجمن اسلامى را يارى كنند و در درس خواندن كوشا باشند.

***
شهيد محمد شاهتيمورى در مورخه چهارم خرداد ماه ۱۳۴۱ در شهرستان اردستان از توابع استان اصفهان متولد شد. وى به تحصيل دوران متوسطه در دبيرستان امام خمينى(ره) اردستان مشغول بود كه به جبهه هاى حق عليه باطل رفت و در نهم آذرماه، ۱۳۶۰ در عمليات طريق القدس در بستان به شهادت رسيد. نثار روح پاكش صلوات.
قسمتى از وصيت نامه اين شهيد را برايتان انتخاب كرده ايم كه درپى مى خوانيد:
با درود به رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، چند كلمه اى به شما همشهريان خود، پدر و مادر و برادرانم درد دل مى كنم.
برادران، تقاضا مى كنم كه در نماز جمعه شركت كنيد و صفوف خود را پيوسته تر كنيد، با هم باشيد و نگذاريد بين صفوف شما تفرقه ايجاد كنند و طبق آيه قرآن كه مى فرمايد (واعتصمو بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا) به ريسمان الهى چنگ بزنيد و از هم جدا نشويد حرف امام را گوش كنيد و از جان و دل به آن عمل كنيد كه امام و روحانيت يار و ياور شما هستند.
مادرم، مى خواهم اسلام از خون من و ديگر شهدا آبيارى شود و حكومت عدل الهى در سرتاسر دنيا با رهبرى حضرت صاحب الزمان (عج) برپا گردد.
***
شهيد مهدى حقيرزواره، متولد شهر زواره از استان اصفهان. وى به سال ۱۳۳۷روز سوم از ماه فروردين به دنيا آمد.
وى در صحنه تعليم و تربيت به حرفه آموزگارى مشغول بود. شهيد بزرگوار مهدى حقير با اين كه جوانى ۲۲ ساله بود ولى در عبادت همچون پيرى فرزانه و وارسته جلوه مى نمود. نمازهاى طولانى او در بين دوستان سرمشق بود و در ماه مبارك رمضان تقوا در زبان و عمل و رفتار وى مشهود بود.

او كه در اوج تظاهرات ملت عليه رژيم پهلوى زمانى در يزد مشغول به تحصيل بود براى شركت در جلسات آيت الله صدوقى و پخش اعلاميه هاى حضرت امام و روشنگرى دانشجويان از هر كوششى دريغ نمى كرد.
وى در اولين سال هاى ورود به عرصه تعليم و تربيت چنان با وفادارى و عشق به تربيت دانش آموزان با دلسوزى و جذابيت با آن ها كار مى كرد كه حتى دبيران ديگر را نيز تحت تأثير ايمان و اخلاص خود قرار داده بود.

تنظيم: حسن صدوق
ویژه نامه سروقامتان روزنامه جوان

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library بیوگرافی علامه دهخدا

insert_link

local_library بیوگرافی فخرالدين عراقي همداني

insert_link

local_library بیوگرافی ملک اشعرای بهار

insert_link

local_library بیوگرافی استاد شهریار