سيب؛ پني‌سيلين طبيعي است

سيب، ميوه‌اي است بهشتي،‌ سرشار از ويتامين‌هاي «آ»، «ب»، «ث» و پتاسيم كه در درمان‌هاي طبيعي يا طب نتروپتي، دارويي براي پيشگيري از بيشتر امراض شناخته شده است‌. يك جمله معروف انگليسي نيز مويد اين مطلب است؛ يعني روزي يك سيب ميل كنيد و دكتر را از خود دور كنيد‌.


سيب در از بين بردن عفونت‌ها بسيار مهم است، در واقع يك نوع پني‌سيلين طبيعي است. سيب نه‌تنها براي يبوست مفيد است؛ بلكه براي اسهال نيز بسيار موثر است، اما تفاوت در طريقه مصرف آن است.

افرادي كه دچار يبوست هستند، مي‌توانند يك سيب را تنوري كرده و يا در فر بگذارند و شب ميل كنند و يك سيب هم به همين طريق صبح‌ها ميل شود‌.
براي درمان اسهال، سيب را رنده كرده،‌ چند ساعت بگذاريد تا رنگش تغيير كند و تيره شود؛ يعني پكتين موجود در آن اكسيده شود و بعد آن را ميل كنيد.

آب سيب تازه سموم بدن را دفع كرده و براي اطفال خيلي مفيد است‌.سيب ميوه‌اي است كه ويتامين «ب» زيادي دارد و به همين دليل براي اعصاب و روان بسيار مهم است و افراد عصبي بهتر است هر روز يك ليوان آب سيب تازه با كمي‌گلاب ميل كنند.

سيب درجه تب را پايين مي‌آورد و براي بهبود گلودرد و سينه‌درد بسيار موثر است‌.

يكي ديگر از خواص سيب رنده شده، اين است كه براي افراد مبتلا به زخم معده بسيار مفيد است.‌

اين ميوه به علت خاصيت دفع اسيد اوريك، در درمان بيماري‌هاي نقرس، آرتروز و رماتيسم بسيار مفيد و موثر شناخته شده است‌.

سيب با دفع اسيد اوريك، داروي رماتيسم و نقرس و درد مفاصل است و براي تقويت قلب و هضم غذا موثر است. خوردن سيب با پوست، يبوست را از بين مي‌برد و براي كبد مفيد است.

ميوه نارس سيب جهت مداواي اسهال مفيد است. خوردن سيب قبل از خواب، كمك موثري در راحت‌تر خوابيدن است.اگر 3 عدد سيب در روز بخوريم، خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهيم. سيب به دليل بافت گياهي خود، مي‌تواند 14 درصد خطر مرگ ناشي از گرفتگي رگ‌هاي بدن را كاهش دهد.

يك سيب متوسط داراي 3 گرم الياف است. الياف مي‌تواند فشار خون و چربي خون را كاهش دهد. همچنين سيب براي سلامتي دندان بسيار مفيد است.



منبع خبر : جام جم 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library تنفس اساس مدیتیشن است

insert_link

local_library در مبارزه با پر مويي موثر است

insert_link

local_library آيا پينت بال يک ورزش است ؟ (همه چیز دربا

insert_link

local_library سکه درمان من است ... شعر طنز