شنبه, ژوئن 27, 2026
خانهمطالب خواندنیچرا وقتی مو را می‌كشیم احساس درد می‌كنیم اما موقع كوتاه كردن...

چرا وقتی مو را می‌كشیم احساس درد می‌كنیم اما موقع كوتاه كردن آن دردی احساس نمی‌كنیم؟

 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 

هنگام چیدن یا كوتاه كردن مو، بخش های مرده و بی جان مو بریده می شوند و چون این بخش ها حسی ندارند، در ما احساس درد ایجاد نمی شود.
اما زمانی كه مو كشیده می شود، بخش هایی از مو كه زیر پوست قرار دارند و زنده هستند، تحریك می شوند. این بخش ها زنده اند و با اعصاب در تماس هستند، بنابراین با كشیده شدن موها، پیام درد ایجاد می شود و با مخابره این پیام به مغز احساس درد ایجاد می شود.

یک پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

مقالات مرتبط

آخرین مطالب

نظرات اخیر