پنج‌شنبه, ژوئن 25, 2026

تعبیر خواب اژدها

محمدبن سيرين گويد: اژدها به خواب ديدن، دشمن بزرگ و قوي بود. اگر بيند اژدهائي داشت، دليل كه با بزرگان پيوندد. اگر با اژدها جنگ و نبرد مي كرد و بر او خيره شد، دليل كه با دشمن او را جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را قهر كند. اگر  بيند اژدها را بكشت و گوشت وي بخورد، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و مال بستاند و هزينه نمايد.

جابر مغربي گويد: اگر بيند اژدها وي را فرو خورد، دليل بيم از دشمن بود، كه وي را هلاك نمايد. اگر ديد بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطيع و فرمانبر او بود، دليل كه دشمني بزرگ وي را مطيع و فرمانبر شود و كار او به نظام گردد.

لوک اويتنهاو مي گويد :

اژدها : موقعيت ناجور

منوچهر مطيعي تهراني گويد: اژدها يک جانور افسانه اي است. در خواب اژدها تصوير قدرت هاي بزرگ و غير مفيد و خطرناک و تزوير آميز است. و دشمني که تسلط بر او در عهده ما نباشد و از جانش بيمناک باشيم مي تواند در خواب ما به صوردت اژدها شکل بگيرد. معبران کهن نيز اژدها را دشمن قوي پنجه دانسته اند. اگر کسي در خواب ببيند که با اژدها مي جنگد نشان آن است که با دشمني قوي پنجه رو در رو قرار مي گيرد و اگر در عالم خواب بر اژدها چيره شود در بيداري بر خصم توفق مي يابد. کشتن اژدها بخصوص اگر خوابيده باشد و حالت جنگ به خود نگيرد فراغت کلي از غم و غصه و رهائي از آرزوهاي محال رنج دهنده است. پس کشتن اژدها نجات از چنين غم هائي است که داريم.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن اژدها دشمن بزرگ باشد

11 نظرات

  1. خواب دیدم موجودی که قسمت پایین تنه ان مار است و سر ان اژدها به اطاق دخترم رفت.و قصد خوردن او را دارد و دخترم از من کمک میخواهد….؟؟؟

  2. من تقریبا ی خوابی دیده بودم که دوباره بعد از 2 ماه دیدمش.
    خواب دیدمش ی اژدهایی اومده که شکیت ناپذیر، با سری با کلاه خودی از طلا و مردم به مبارزه می طلبه و هر چی بهش مردم حمله می کنن طوریش نمیشه و ماها فرار می کنیم و میریم به سرزمین شوش !
    قبلا هم دیده بودم این اژدهارو برای همین می دونستم نمیشه شکستش داد. ولی اون موقع کلاه خودی از طلا نداشت.
    .
    به تنهارچیزی که من فکر نمیکنم اژدها توی زندگیم !

  3. سلام
    من ی روز خواب دیدم ک ی کشور خارجی رفتم و سگ هاب درشت هیکلی میان ب
    سمتم ولی مطیع منن !
    بعدش دیدم با یه حیوون وحشی ک نمیدونم چیه درگیر میشم و میکشمش
    ی شب دگ دیدم ی اژدهای مادر دارم که یه بچه داره و من از بچش نگهداری میکنم و کاملا اهلیه !
    اژدها خیلی هم بزرگ نبود .. اندازه ی سگ بود
    میشه بگین اینا یعنی چی ؟ 😐

  4. سلام،من خواب دیدم اژدهای سه سری به خوابم اومد،و با قدرتش نمیذاشت من از روی زمین بلندشم،تا اینکه از خواب پریدم،،،توی خواب قسمت پایین تنه اژدهارو ندیدم،فقط سه سر بزرگش قابل دید بود

  5. من خواب دیدم که یه اژدها سه چشم داره منو دنبال میکنه من هم ازش فرار میکنم و قایم میشم ولی اون همش پیدام میکنه.تعبیرش چیه؟

  6. اژدها سمبل افکار سرکوب شده و ناشناخته ی شماست . چشم نماد شناخت و وارسی و 3 سمبل احساسات به حساب میاد . این خواب نشون میده که احتمالا از رو به رو شدن و شناساییه عقایدتون درباره ی مسائل احساسی دچار ترس میشید . این خواب از شما میخواد که با شجاعت با این بعد از افکار و عقایدتون رو به رو شید و این ترس رو از بین ببرید . این که اژدها به طور مداوم شما رو پیدا میکنه ، نشون میده که ما در نهایت ناگزیریم که این ابعاد شخصیتی رو بشناسیم و پرورش بدیم . احساسات جز جدایی ناپذیر زندگی روزمره هستن . با دیدن این خواب از خودتون بپرسید که پرداختن به چه مسائلی توی این دوران ، شما رو دچار ترس و اضطراب میکنه ؟ ناراحتی شما از کجا نشات میگیره ؟ چطور میتونید با این افکار و عقاید رو به رو شید و اون ها رو بررسی کنید ؟

  7. من در خواب دیدم که با خانواده به نزد کی برکه ای رفته بو دیم من یک جسم متحرک رادیوم که در آبالا شناور بود ناگهان دوبال گونده اش رابالا برد من سنگ کوچکی را به سمت او پرتاب کردم او از آب بی رون آمد مونو پسر خاله ام رو بر دهان گرفت ورود کولش گزاشتوپروازکرد

  8. من این سه شب پشت سر هم دارم خواب میبینم دارم با ی اژدها که از دهنش آتیش میاد میجنگم بخدا راس میگم . چی میشه اخرش انگار فیلم سینمایی پخش میشه . قسمت قسمته

یک پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

مقالات مرتبط

آخرین مطالب

نظرات اخیر