محمدبن سيرين گويد: ديدن شاهين در خواب، دليل كه از پادشاه ظالم بزرگي يابد. اگر بيند كه شاهين مطيع او بود، دليل كه فرزندي آورد.
ابراهيم كرماني گويد: ديدن شاهين درخواب، دليل بر مردي بسيار دانا بود.
حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن شاهين درخواب بر چهار وجه است. اول: قدر و منزلت. دوم: فرمانروائي. سوم: مال و نعمت. چهارم: فرزند.
منوچهر مطيعي تهراني گويد: شاهين مرغي است شکاري و تيزچنگ و بلند پرواز که ديدنش در خواب نيکو است. اگر ببينيد که شاهين را رام کرده ايد و به شکار بر مي انگيزيد بسيار نيکو است و خواب شما از پيروزي و کامروايي خبر مي دهد. از امام صادق عليه السلام نقل مي کنند که شاهين در خواب قدر و منزلت است و کامروايي است. برخي از معبران نوشته اند که شاهين فرزند ذکور است و شاهين سفيد بخت بيدار و به زبان گوياتر شاهين چنان پسري است که موجب سربلندي پدر مي شود و نام آور مي گردد و خدمت و شوکت و شهرتش همگان را به اعجاب و تحسين وا مي دارد. اگر در خواب ببينيد که براي به دام افکندن شاهين تلاش مي کنيد اين نشان تلاشي است که در جهت کسب جاه و مقام و مال انجام مي دهيد و چنانچه شاهين را به چنگ بياوريد پيروز مي شويد و مقام و منزلت مي يابيد. اگر ببينيد که شاهين رام شماست و بر دست و پنجه شما نشسته بي تلاش و زحمت پيروز و کامروا مي شويد اما نيکو نيست اگر ببينيد که شاهين به شما که صاحبش هستيد زحمت و جراحتي وارد مي آورد. در خواب نگريستن به چشم شاهين نيز خوب نيست.
يوسف نبي عليه السلام گويد:
ديدن شاهين چرغ چکاري بزرگي است



خواب دیدم یه شاهین یا عقاب روی مچ دست چپم نشسته بود و من از رو دستم می پروندمش و اون می رفت پرواز می کرد و بر می گشت می شست روی دستم و من فشار چنگال هاش و وزنش رو روی دستم حس می کردم سایزش بزرگ بود ولی شبیه شاهین بود ممنون می شم تعبیر کنید این خواب رو . با تشکر
تو میمیری
من تو خواب یک شاهین دیدم که آتش گرفته بود میخواستم بدونم تعبیر شاهین آتشین چیه