شنبه, ژوئن 27, 2026

هالوین

 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 

هالوین مراسمی است که گویا قدیمی های اروپایی و به خصوص آمریکائی معتقد بودند در اول نوامبر خدا به ارواح خبیثه اجازه می دهد که فرود آیند و بدی و سردی را به زمین منتقل نمایند و به همین دلیل زمستان شروع می شود. بر اساس این دیدگاه خرافی تمامی آمریکا و خیلی از جاهای اروپا مراسم بسیار بزرگی می گیرند و هرکس سعی میکند لباسی بپوشد که متفاوت باشد تا ارواح خبیثه آنان را نشناسند. این مراسم دیشب برگزار شده است. سنتی ها این مراسم را به عنوان یک اعتقاد انجام میدهند. مهم هم نیست که چقدر این اعتقاد خرافی است و آنها هم در دل دنیای متمدن هستند. میگویند این مراسم باعظمت و پرجمعیت هم در دنیا و به خصوص آمریکا برگزار میشود.
در جائی خواندم که سیاسی ها و نخبگان هم به این مراسم می روند و مثلا در آمریکا علیه جنگ افروزی بوش شعار می دهند. آنها میگویند ارواح خبیثه وقتی در شب هالوین به زمین آمده اند، رحل اقامت افکنده اند و یکی از آنان در جایگاه رئیس جمهور آمریکا نشسته است و در دنیا به جنگ افروزی مشغول می شوند. به قول آنها ارواح خبیثه وقتی به زمین بیایند و قدرت در دست بگیرند واقعا چه شود! همین جوری! اصلا هالوین به ما چه!!

com.Wedneveshteha

 
 
 

یک پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

مقالات مرتبط

آخرین مطالب

نظرات اخیر