پنج‌شنبه, ژوئن 25, 2026
خانهمطالب خواندنیچرا وقتی انگشت وسطی دست را خم كنیم انگشت انگشتری نمی‌تواند حركت...

چرا وقتی انگشت وسطی دست را خم كنیم انگشت انگشتری نمی‌تواند حركت كند؟

 

     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 

پاسخ این سوال به كار «تاندون ها» مربوط می شود. این آزمایش را انجام دهید؛ دست تان را روی میز بگذارید (مانند حالتی كه در تصویر نشان داده شده است) انگشت وسطی را خم كنید و سعی كنید انگشت انگشتری را بلند كنید. هر قدر هم كه تلاش كنید، هرگز نمی توانید این كار را انجام دهید. می دانید چرا؟ چون تاندونهای انگشت وسطی و انگشت انگشتری به یكدیگر متصل هستند. وقتی شما انگشت وسطی را به طرف داخل خم می كنید و در واقع به این ترتیب مانع حركت آن می شوید، انگشت انگشتری نیز دیگر نمی تواند حركت كند.

یک پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

مقالات مرتبط

آخرین مطالب

نظرات اخیر