پنج‌شنبه, ژوئن 25, 2026
خانهمطالب خواندنیچرا وقتی هوا سرد است از دهان بخار بیرون میاید؟

چرا وقتی هوا سرد است از دهان بخار بیرون میاید؟

در عمل بازدم ، همیشه مقداری بخار آب همراه تنفس ، از بینی و دهان خارج میشود که در هوای معمولی یا گرم قابل مشاهد نیست ولی زمانیکه هوا سرد باشد ، سرما ، بخار نیمه گرم خروجی از ریه ها را ، متراکم کرده شبیه قطرات آب باران می نماید در نتیجه در هوای سرد به نظر میرسد از دهان و بینی ما بخار آب خارج میگردد. بخار آبی که با هوای بازدم خارج میشود ، برای تنظیم حرارت بدن است ، چون مقدار انرژی که در بدن تولید میشود به صورت گرماست ، برای اینکه میزان درجه حرارت در بدن ، همیشه در ۳۷ درجه سانتیگراد باقی بماند لازمست مقداری از آب ، در بدن بخار گردد.
 
 
 

یک پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

مقالات مرتبط

آخرین مطالب

نظرات اخیر